Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El proper divendres, 22 de març celebrem l'Assemblea Ordinària del CEESC a la seu social del col·legi a Barcelona.

 

Dues propostes per a la setmana del dia 8 de març.

 

Reivindiquem la incorporació de l’educador/a social als centres educatius en qualitat d’agent educatiu pertanyent a l’equip docent i treballant en col·laboració i coresponsabilitat amb les professionals del centre.

 

Des del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya reivindiquem la incorporació de les educadores i els educadors social als centres educatius en qualitat d’agent educatiu pertanyent a l’equip docent i treballant en col·laboració i coresponsabilitat amb les professionals del centre.

Avui fem públic el manifest “La figura de l’educadora i l’educador social als centres escolars”, i us demanem que el signeu i el feu circular. Volem aconseguir el màxim d’adhesions per fer d’aquesta demanda una realitat el més aviat possible.  

El manifest, que es presentarà a la Jornada que prepa el Col·lectiu professional d'Educació Social i Escola del CEESC el dissabte 11 de maig, està acompanyat del "Decàleg de funcions de l’educadora i l’educador social als centres educatius". Els educadors i educadores socials poden aportar una mirada socioeducativa al centre educatiu i dur a terme funcions de suport, acompanyament i recolzament envers el centre, l’alumnat, el professorat, les famílies i la comunitat.

Recordem que la figura de l’educador/a social ja està regulada dins dels centres educatius a les comunitats d’Extremadura, Andalusia i Castella-la Manxa i que la mesura ja es va proposar en el darrer Ple del Parlament de Catalunya de desembre de 2018. 

DEMANEM a les administracions pertinents que S’INCLOGUI LA FIGURA DE L’EDUCADOR/A SOCIAL en els centres educatius de primària i secundària com a agent educatiu amb el reconeixement de funcions i responsabilitats a exercir.

>> Llegeix el manifest

Signa el manifest com a entitat  //  Signa el manifest a nivell individual.

 

 

Com a col·legi membre del CGCEES, ens fem nostre el seu a comunicat de rebuig a les peticions de la formació política VOX davant el Parlament d'Andalusia, demanant els noms de les treballadores i els treballadors de les unitats de violència de gènere:



"Los Colegios Profesionales, como corporaciones de derecho público, defienden el libre ejercicio de las/los profesionales y de los derechos de las/los usuarias/os y consumidoras/es, entre las que están las personas afectadas por violencia machista, cuya existencia e identidad se refleja en la larga lista de mujeres maltratadas y asesinadas.

Las medidas legales y jurídicas presentadas ante el parlamento andaluz por la formación política VOX, instando a que "el Gobierno de la comunidad entregue la lista, con nombres y apellidos, de todos/as los trabajadores y trabajadoras de la Unidades de Valoración Integral de Violencia de Género" (empleados/as en equipos piscosociales de los Juzgados de Familia y de Menores que evalúan el riesgo de las víctimas de la violencia machista) no buscan otro objetivo que el de trasladar la presión sobre estos/as funcionarios/as como método de coacción y con ello poner en duda la propia existencia de la violencia machista.

Desde el Consejo General de Colegios de Educadoras y Educadores Sociales manifestamos nuestro más absoluto rechazo a la medida propuesta, por el cuestionamiento profesional que se pretende realizar de las/los trabajadoras/es afectadas/os, además del ataque a la integridad de las víctimas de violencia machista, lo que repercute en el recorte de los derechos fundamentales de las personas.

Por ello instamos a la Junta de Andalucía a que no tome en consideración la petición presentada y siga garantizando la confidencialidad y la profesionalidad del trabajo realizado, la custodia de la identidad de las víctimas y las medidas de protección hacia ellas".

Barcelona, febrero 2019

 

>> Accés al comunicat en pdf preparat per a descàrrega

 

En aquesta secció de l'Observatori de la realitat sociolaboral de l'ES es recullen informacions d’altres entitats relacionades amb temes laborals i d’ocupabilitat dels professionals de l’educació social.

 

En aquesta secció de l'Observatori de la realitat sociolaboral de l'ES es recullen totes les activitats i accions que realitza el CEESC per a la defensa de la professió.

 

Ja podeu llegir el número 86 del nou Full Informatiu.