Albert Font-Tarrés

President
Col·legiat 9806

Soc de la promoció 2004-2007. Des del 2016 treballo en un CRAE per a joves d'entre 14 i 18 anys. Abans havia combinat períodes d'exercici de la professió amb d'altres dedicats al periodisme. Com a educador social també he treballat amb joves desocupats, persones privades de llibertat o com a informador juvenil, entre altres.

Des de la primavera de 2018 estic implicat a la delegació del CEESC a Lleida i represento el CEESC a la Plataforma per a l'Educació Mediàtica, impulsada pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya. Però no és fins al juliol de 2020 que m'incorporo a la Junta delegada del CEESC.

Intento mirar-me el fet educatiu com un tot, mirant de teixir complicitats entre els àmbits formals, no-formals i informals. En aquest sentit, he estat el coordinador de la xarxa territorial de l’Aliança Educació 360 en la seua etapa de formalització. He format part de la junta territorial de FaPaC a la demarcació de Lleida i de la junta d'un parell d'AFA. També sóc membre del Moviment d'Innovació Educativa de Lleida i de la Societat Catalana de Pedagogia de l'Institut d'Estudis Catalans.

Un llibre: 'Aigües encantades', de Joan Puig i Ferrater; 'Persèpolis', de Marjane Satrapi; 'Els altres Candels', de Manuel Veiga; 'Follem?', de Bel Olid, o 'Un país de butxaca', de Joan Daniel Bezsonoff Montalat; per exemple.

Jordi Baiget

Vocal
Col·legiat 971

Educador i facilitador de vida i ànimes. Expert i facilitador en capacitar i acompanyar persones, grups i/o col·lectius per empoderar-los en cercar respostes a temps real davant els seus dubtes i/o dificultats per afrontar-les/resoldre-les.

Treballo com a educador social, supervisor d’equips de serveis socials, mediador familiar i pallasso. Màster Practioner en PNL, Màster de Reiki Usui Tibetà. Expert en Humor Terapèutic de darrera generació, Life Coaching, Tapping, tècniques i dinàmiques de relaxació i meditació conduïda, globuflèxia, gamificació socioeducativa (Lego Serious Play, Story Cubes, etc.) entre altres tècniques i dinàmiques.

Actualment treballo com a educador social en un Equip d'Atenció Primària de Serveis Socials a Agramunt i desenvolupant un projecte formatiu, d'acompanyament i capacitació de persones a la Comarca de l'Urgell. Ho combino amb la Supervisió d'Equips Tècnics de Serveis Socials i amb l'Equip de Comunitat i Família de l'ICE de la UdL. Sense descuidar tota la vessant artística (pallasso) i cultural (popular i tradicional) -"tot sacsejat i no remenat per aplicar-ho socioeducativament".

Un llibre: "El educador de calle", d’Adrià Trescents i Faustino Guerau d'Arellano, per entendre l'essència de la nostra tasca i "Fills de la vuitena", d'en Ferran Dalmau i David Sancho, per no perdre els orígens i donar valor a la lluita per la nostra llibertat.

Míriam Solé Solà

Vocal
Col·legiada 10586

Actualment em trobo treballant d’educadora social com a tècnica en l’Equip de Prevenció i Mediació comunitària, que es troba dins l’Àrea d’Acció Social i Comunitària, Ciutadania i Infància de l’Ajuntament de Mollerussa. Concretament soc l’educadora responsable de l’Espai Jove Intercultural i col·laboradora del Consell de Participació Adolescent de Mollerussa, entre d’altres projectes.

Sempre he estat amb adolescència i joves d’entre 12 i 17 anys en diferents Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE), alguns d’ells específics en trastorns mentals i de conducta. A més a més, soc, de forma voluntària, formadora de directors i directores de temps de lleure dins de l’Escola de formació de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya (MEG), a part d’haver estat acompanyant a joves d’entre 14 i 19 anys en projectes de transformació social, i exercir diferents càrrecs com a responsable pedagògica dins de l’Agrupament Escolta i Guia (AEiG) Lo Merlet, ubicat al Palau d’Anglesola.

Durant l’últim any, he estat involucrada en la creació i consolidació d’un consell de participació infantil i juvenil a la meva localitat, El Palau d’Anglesola, a través de la col·laboració voluntària a l’Ajuntament del Palau d’Anglesola, dins la regidora de joventut.

A part dels estudis de grau en Educació Social, he estat realitzant el màster en Habilitats Professionals en l’Àmbit Educatiu, que inclou els postgraus de Gestió i Planificació de la Tasca Educativa, i Lideratge i Comunicació en l’Àmbit Educatiu, a la Universitat de Barcelona (UB).

Un llibre: “La mujer rota”, de Simone de Beauvoir, “El murmullo de los fantasmas. Volver a la vida después del trauma”, de Boris Cyrulnik i “Pelos y Hogares”, de Bruno Cimiano, de poesia trans.