Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Albert Font-Tarrés

President
Col·legiat 9806

Soc de la promoció 2004-2007. Des del 2016 treballo en un CRAE per a joves d'entre 14 i 18 anys. Abans havia combinat períodes d'exercici de la professió amb d'altres dedicats al periodisme. Com a educador social també he treballat amb joves desocupats, persones privades de llibertat o com a informador juvenil, entre altres.

Des de la primavera de 2018 estic implicat a la delegació del CEESC a Lleida i represento el CEESC a la Plataforma per a l'Educació Mediàtica, impulsada pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya. Però no és fins al juliol de 2020 que m'incorporo a la Junta delegada del CEESC.

Intento mirar-me el fet educatiu com un tot, mirant de teixir complicitats entre els àmbits formals, no-formals i informals. En aquest sentit, he estat el coordinador de la xarxa territorial de l’Aliança Educació 360 en la seua etapa de formalització. He format part de la junta territorial de FaPaC a la demarcació de Lleida i de la junta d'un parell d'AFA. També sóc membre del Moviment d'Innovació Educativa de Lleida i de la Societat Catalana de Pedagogia de l'Institut d'Estudis Catalans.

Un llibre: 'Aigües encantades', de Joan Puig i Ferrater; 'Persèpolis', de Marjane Satrapi; 'Els altres Candels', de Manuel Veiga; 'Follem?', de Bel Olid, o 'Un país de butxaca', de Joan Daniel Bezsonoff Montalat; per exemple.
 

Marta Jordana

Vicepresidenta
Col·legiada 10272

Educadora social amb postgrau en Resolució de Conflictes Familiars i Educatius i curs d'especialització en Peritatge Social Forense. La meva tasca professional sempre ha estat vinculada a Lleida i a l'àmbit dels adolescents i joves. En uns inicis, en un Centre Residencial d'Acció Educativa amb adolescents d'entre 14 i 18 anys i funcions d'educadora, i més tard, de sotsdirectora.

Després de gairebé 13 anys de dedicació, vaig traslladar la meva tasca professional amb el jovent tutelat i extutelat d'entre 16 i 23 anys, amb qui continuo treballant.

Arran d'haver estat participant en diferents accions formatives organitzades des del CEESC, vaig vincular-me el 2017 al grup motor de Lleida i, el 2020, a la Junta delegada.

Un llibre: "Desig de xocolata" de Care Santos i "La vida de Calabacín" de Gilles Paris.
 

Saray Subirada

Secretària
Col·legiada 10820

Des de setembre de 2020, treballo com a TEI a l'escola Jaume Balmes de Cervera. Anteriorment, havia treballat com a educadora social als pisos assistits de la Fundació OTA, a Santa Maria de Gimenells, des de 2017 fins al setembre de 2020.

Des de joveneta, quan havia de triar carrera tenia molt clar que no volia cursar Magisteri ja que en aquell any 1998 no creia en la manera d'educar a les escoles, però encara no coneixia la diplomatura d'ES, ja que va ser just quan es va començar a impartir.

Després d'un llarg recorregut vital, en el qual sempre havia estat present en la meva ànima l’educació no formal, em vaig treure el títol de monitora de lleure, i durant les pràctiques vaig conèixer l'Albert Font-Tarrès, i moltes altres persones que formarien part de la meva evolució personal i educativa. Finalment, el 2012 em vaig matricular al Grau d'Educació Social, sempre tenint en ment aquella relació entre escola i les aportacions que podia dur a terme l'Educació Social. De fet el meu TFG va sobre ES i Escola. Durant el grau, ja em vaig posar en contacte amb el CEESC i el grup d'ES i Escola de Lleida, i hem anat fent petites accions per poder visibilitzar les aportacions de l'ES a l'escola.

Finalment l’any 2020, i gràcies a l'Albert, hem pogut concretar un grup de treball maquíssim, no només pel que fa a la relació entre ES i escola, sinó per visibilitzar la tasca professional dels educadors i educadores socials i fer-nos presents a ponent.

Un llibre: “Vigilar i castigar: Naixement de la presó", de Michel Foucault; "El vuit", de Katherine Neville; "Plora, pàtria estimada", d'Alan Paton; "La finestra dels records", de Joan Bellmunt Figueras; "1er recull de contes antiautoritaris", del certamen Negres Tempestes, de "La Rosa dels Vents" i "Escoles inclusives, escoles de futur" d'Efrèn Carbonell.
 

Núria Rabés

Tresorera
Col·legiada 10824

 

Jordi Baiget

Vocal
Col·legiat 971

Educador i facilitador de vida i ànimes. Expert i facilitador en capacitar i acompanyar persones, grups i/o col·lectius per empoderar-los en cercar respostes a temps real davant els seus dubtes i/o dificultats per afrontar-les/resoldre-les.

Treballo com a educador social, supervisor d’equips de serveis socials, mediador familiar i pallasso. Màster Practioner en PNL, Màster de Reiki Usui Tibetà. Expert en Humor Terapèutic de darrera generació, Life Coaching, Tapping, tècniques i dinàmiques de relaxació i meditació conduïda, globuflèxia, gamificació socioeducativa (Lego Serious Play, Story Cubes, etc.) entre altres tècniques i dinàmiques.

Actualment treballo com a educador social en un Equip d'Atenció Primària de Serveis Socials a Agramunt i desenvolupant un projecte formatiu, d'acompanyament i capacitació de persones a la Comarca de l'Urgell. Ho combino amb la Supervisió d'Equips Tècnics de Serveis Socials i amb l'Equip de Comunitat i Família de l'ICE de la UdL. Sense descuidar tota la vessant artística (pallasso) i cultural (popular i tradicional) -"tot sacsejat i no remenat per aplicar-ho socioeducativament".

Un llibre: "El educador de calle", d’Adrià Trescents i Faustino Guerau d'Arellano, per entendre l'essència de la nostra tasca i "Fills de la vuitena", d'en Ferran Dalmau i David Sancho, per no perdre els orígens i donar valor a la lluita per la nostra llibertat.
 

Cleo Campuzano

Vocal
Col·legiada 10227

Poetessa i educadora social (especialitat en cultura i museus). Vaig iniciar els meus estudis universitaris en Filologia Hispànica i, posteriorment, em vaig graduar en Educació Social i em vaig especialitzar en el vessant sociocultural. Vaig fer el Màster en Antropologia Social i Cultural per la Universitat de Múrcia i el Màster en Museus, Educació i Comunicació de la Universitat de Saragossa. Establint vincles, he participat com a col·laboradora en diversos mitjans digitals i en paper, a través de treballs científics i ressenyes i revistes d'humanitats i literatura.

Vaig estudiar Educació Social a Múrcia en la promoció del 2006-2009, però va a ser l’any 2017 quan, ja instal·lada a Lleida, vaig fer contacte amb la seu del CCESC a Lleida arran de la participació com a convidada a la jornada Camins i Perspectives 2017, conjuminant Educació Social, espais culturals i museus. Des de fa uns anys, treballo amb joves i adolescents en processos d'emancipació i autonomia a Lleida.

Considero l'educació com una via de pensament i acció crítica i, des d'aquest punt de vista, l’educació social s'ha instal·lat entre nosaltres amb una gran capacitat per a la millora i el canvi.

Un llibre: "Filosofia i poesia", de María Zambrano (1939).
 

Marta Salla

Vocal
Col·legiada 10257

 

Míriam Solé Solà

Vocal
Col·legiada 10586

Actualment em trobo treballant d’educadora social com a tècnica en l’Equip de Prevenció i Mediació comunitària, que es troba dins l’Àrea d’Acció Social i Comunitària, Ciutadania i Infància de l’Ajuntament de Mollerussa. Concretament soc l’educadora responsable de l’Espai Jove Intercultural i col·laboradora del Consell de Participació Adolescent de Mollerussa, entre d’altres projectes.

Sempre he estat amb adolescència i joves d’entre 12 i 17 anys en diferents Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE), alguns d’ells específics en trastorns mentals i de conducta. A més a més, soc, de forma voluntària, formadora de directors i directores de temps de lleure dins de l’Escola de formació de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya (MEG), a part d’haver estat acompanyant a joves d’entre 14 i 19 anys en projectes de transformació social, i exercir diferents càrrecs com a responsable pedagògica dins de l’Agrupament Escolta i Guia (AEiG) Lo Merlet, ubicat al Palau d’Anglesola.

Durant l’últim any, he estat involucrada en la creació i consolidació d’un consell de participació infantil i juvenil a la meva localitat, El Palau d’Anglesola, a través de la col·laboració voluntària a l’Ajuntament del Palau d’Anglesola, dins la regidora de joventut.

A part dels estudis de grau en Educació Social, he estat realitzant el màster en Habilitats Professionals en l’Àmbit Educatiu, que inclou els postgraus de Gestió i Planificació de la Tasca Educativa, i Lideratge i Comunicació en l’Àmbit Educatiu, a la Universitat de Barcelona (UB).

Un llibre: “La mujer rota”, de Simone de Beauvoir, “El murmullo de los fantasmas. Volver a la vida después del trauma”, de Boris Cyrulnik i “Pelos y Hogares”, de Bruno Cimiano, de poesia trans.