El proper dimarts, 15 de juliol el CEESC celebra una Assemblea Extraordinària.
28 de juny - Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+ 2025
La vuitena edició de Camins i Perspectives professionals de l’Educació Social ha estat un èxit rotund de participació, amb gairebé 400 estudiants assistents provinents de totes les universitats catalanes que imparteixen el Grau. Aquesta iniciativa, organitzada pel CEESC amb la col·laboració de les universitats, s’ha consolidat com una cita imprescindible per a l’alumnat que vol acostar-se a la realitat i a la diversitat de la professió.
Aquest any, els temes relacionats amb la salut mental han generat un interès molt destacat. Això s'ha reflectit en una àmplia participació de diferents membres del Col·lectiu professional de Salut Mental del CEESC, present a diverses sessions: Montse Rodó (UB), Mercè Berenguer i Ángel Cabeza (UOC), i Ramona Fernández (URV) van oferir visions pràctiques i compromeses de l'acompanyament educatiu en contextos de salut mental i addiccions. Aquest enfocament ha permès connectar millor amb l’estudiantat, que demanda referents i contextos d’intervenció reals i actuals.
Tot i això, el programa ha estat variat i enriquidor: gent gran (UVic), addiccions (URV), immigració i mediació (UAB), ètica professional (UdG), humor terapèutic (UdL) i fins i tot intel·ligència artificial aplicada al món social (URL - Pere Tarrés); professionals amb experiència van compartir projectes i reflexions, i van generar espais de debat ben valorats per l’alumnat.
A cada sessió un membre de l’equip tècnic del Col·legi va explicar el funcionament del Col·legi, els serveis disponibles i les oportunitats laborals del sector, amb informació molt ben rebuda sobre els processos de contractació pública i el paper del Col·legi en la defensa de la professió. Així mateix, es va explicar la figura d'Amics i Amigues del CEESC, pensada per a estudiants d'Educació Social.
Aquest format descentralitzat i flexible del Camins i Perspectives, implantat des de 2023, s’adapta a les demandes de cada universitat. El seu èxit rau en què és l’alumnat mateix —amb el suport del professorat— qui decideix quins àmbits vol conèixer, afavorint una experiència més significativa i útil per al seu futur professional. El CEESC continua apostant per aquest model de participació, connexió i reconeixement professional arreu del territori.
Amb aquesta edició, el Camins i Perspectives no només ha demostrat el seu potencial com a espai de trobada entre la universitat i el món professional, sinó que referma el seu paper com a eina de visibilització i prestigi de l’Educació Social a Catalunya.
20 de juny - Dia Mundial de les Persones Refugiades
El Col·lectiu professional de Gent Gran del CEESC ha elaborat un nou document que recull una proposta actualitzada de les funcions de l’educador/a social als centres residencials i de dia per a persones grans. Actualment les funcions oficials són les que queden recollides al document Perfil professional educador/a social del servei de centre de dia i servei de centre residencial per a gent gran, aprovat l'octubre de 2003.
El document, titulat “Funcions de l’educador/a social a centres residencials i de dia per a persones grans”, defineix les funcions específiques d’aquesta figura professional des d’una mirada política i tècnica, prenent com a base el Model d’Atenció Centrada en la Persona (MACP) i les normatives vigents en matèria de serveis socials. La proposta situa l’educació social com un agent transformador, clau per garantir una atenció integral, personalitzada i centrada en la dignitat, l’autonomia i el projecte vital de cada persona gran.
Entre les funcions destacades hi ha el disseny i implementació de programes socioeducatius, el foment de la participació activa, l'acompanyament emocional, el treball interdisciplinari i la implicació de les famílies i la comunitat. El document també concreta el marc d’implementació d’aquestes funcions dins dels equips professionals dels centres, i fa una crida a la incorporació estructural de l’educació social en tots els dispositius d’atenció a les persones grans.
Amb aquesta aportació, el CEESC vol fomentar el reconeixement del paper de l'educador/a social en els serveis residencials i de dia per a gent gran, un fet que suposa un pas essencial cap a un model d'atenció digne, humà, participatiu i relacional.
>>Pots consultar el document complet aquí: Funcions de l’educador/a social a centres residencials i de dia per a persones grans (juny 2025)
Aportacions al Decret d’Orientació Educativa 2025