Presidència: Marc Queralt
Vicepresidències: Albert Font-Tarrés│Xavier Puig
Secretaria: Marta Fité
Tresoreria: Olga Giner
Vocalies: Damas Vidal│Daniel Martínez│Fátima Cevallos│Joan Muntané│Jordi Garcia│Laura Aubeso│
Miquel Rubio│Montserrat Sánchez│Núria Palau│Patrícia Sarrias│
La meva tasca professional en el món social s’ha desenvolupat sobretot en àrees de la infància i l’adolescència. He tingut l'oportunitat de treballar en diferents tipologies de servei, fer tots els horaris possibles i desenvolupar diferents rols en els equips de treball. Durant aquests anys he canviat personalment, he crescut professionalment i moltes coses al meu voltant són diferents. L'única cosa que resisteix el pas del temps, amb una persistència quasi granítica, és el conveni d'acció social i les condicions laborals que hi ha en el sector.
En un moment en què les institucions en general pateixen una greu crisi de credibilitat, ens posem al capdavant del CEESC amb la voluntat de reclamar els espais legítims que el Col·legi ha d’ocupar. Per fer-ho, caldrà arribar a consensos amb els diferents agents que intervenen en el tercer sector, i és que si no donem a les hostilitats sortides legítimes, segur que prendran sortides il·legítimes. Així doncs, cal seguir treballant pels drets dels altres però sense oblidar els nostres.
Desacomplexem-nos!
Albert Font-Tarrés
Vicepresident
Col·legiat 9806
Lleida
LinkedIn: Albert Font-Tarrés
Twitter: @FontTarres
Soc de la promoció 2004-2007. Des del 2016 treballo en un CRAE per a joves d'entre 14 i 18 anys. Abans havia combinat períodes d'exercici de la professió amb d'altres dedicats al periodisme. Com a educador social també he treballat amb joves desocupats, persones privades de llibertat o com a informador juvenil, entre altres.
Des de la primavera de 2018 estic implicat a la delegació del CEESC a Lleida i represento el CEESC a la Plataforma per a l'Educació Mediàtica, impulsada pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya. Al juliol de 2020 em vaig incorporar a la seva Junta delegada.
Intento mirar-me el fet educatiu com un tot, mirant de teixir complicitats entre els àmbits formals, no-formals i informals. En aquest sentit, he estat el coordinador de la xarxa territorial de l’Aliança Educació 360 en la seua etapa de formalització. He format part de la junta territorial de FaPaC a la demarcació de Lleida i de la junta d'un parell d'AFA. També soc membre del Moviment d'Innovació Educativa de Lleida i de la Societat Catalana de Pedagogia de l'Institut d'Estudis Catalans.Vaig iniciar la meva actuació com a educador social l'any 1984, en l'àmbit de la infància, en Centres Residencials d’Acció Educativa i, posteriorment, vaig ocupar-ne el rol de director. Cap a l'any 2000, vaig agafar responsabilitats directives a l'entitat i he participat en òrgans de govern a plataformes del sector: EAPN-ES (xarxa de lluita contra la pobresa), la Confederació, Entitats Catalanes d'Acció Social (ECAS) i FEDAIA.
Actualment, soc director de l'Associació CEPS (Associació per la Creació d'Estudis i Projectes Socials).
Formo part de la Junta de Govern del CEESC i el represento en el Consejo General de Colegios de Educadoras y Educadores Sociales on n'exercim la vicepresidència.
El meu somni: aconseguir el reconeixement explícit del dret de ciutadania de l'educació social i la regulació de la professió. I en això vull seguir dedicant el meu temps.
Des de l'any 1986 fins a 2005 vaig treballar d'educadora social als ajuntaments de Badalona i Barcelona i, a partir de mitjans del 2005, vaig començar a treballar en càrrecs directius sempre vinculats amb els SSB.
Actualment treballo a l'Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS) de l'Ajuntament de Barcelona com a directora territorial de Serveis Socials al districte de Nou Barris. Des del 2016 també faig de professora associada al grau d'Educació Social de la Universitat de Barcelona.
La meva vinculació al CEESC va començar amb les Jornades de Serveis Socials Bàsics que van esdevenir posteriorment el Congrés de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats.
M'agradaria que en aquesta etapa en què m'he vinculat a la Junta de Govern aconseguíssim fer visible la professió mostrant i demostrant l’eficàcia de l'acció socioeducativa sobre les persones, per això crec que cal posar en valor la metodologia, l'avaluació i la recerca en els processos d'atenció a les persones.
Olga Giner
Tresorera
Col·legiada 5819
El Papiol
LinkedIn: Olga Giner i Aràndiga
Twitter: @olguetes
Instagram: @olguetes
Fa anys que treballo a Serveis Socials d’un ajuntament, anteriorment havia treballat en infància i adolescència.
Complemento la meva formació en l’àmbit de la direcció i gestió, mediació, participació i teràpia sistèmica i m’agrada estar en continu reciclatge.
Soc de la segona promoció de la diplomatura d’Educació Social. En acabar la formació m’hi vaig col·legiar i… fins ara.
Crec que el Col·legi ens permet visualitzar, dignificar i millorar la nostra professió.
Damas Vidal
Vocal
Col·legiat 9030
Igualada
LinkedIn: Damas Vidal
Twitter: @VidalDamas
Instagram: @damasvidal
Vaig treballar aproximadament un any en una residència per a adults amb malalties mentals fent activitats i tallers diversos i també durant uns mesos fent d’educador a la xarxa de ludoteques de Lleida.
Actualment i des de fa uns 13 anys exerceixo com a educador social en un centre de menors tutelats per la DGAIA, acompanyant els joves en tots els àmbits de la seva vida; donant-los suport en els estudis, promocionant activitats extraescolars per al seu benestar físic i emocional, cercant ajuda psicològica professional quan sigui necessària i cobrint totes les necessitats vitals. Tracto que els joves se sentint segurs i atesos en un entorn que afavoreixi el seu desenvolupament físic, psicològic i emocional. Potenciant les seves aptituds i animant-los a acomplir els seus objectius de vida. Treballant en equip, amb els professionals del centre i amb professionals externs, atenem els infants i joves per tal que pugin tenir una vida el més normalitzada possible, tal com ho fan la resta d’infants i joves que no estant tutelats.
Com a membre de la Junta de Govern voldria promocionar la professió de l’educació social en tots els àmbits professionals possibles i defensar i dignificar la professió davant de l’administració pública i de la societat civil.
Diplomat en Educació Social, Màster de Counselling (URL) i d'Estudis avançats en Exclusió Social (UB). Especialitzat en Joventut, Treball Comunitari i en l'àmbit d'Atenció a Infància i Famílies.
La meva trajectòria professional va iniciar com a TSIS amb el col·lectiu de persones amb diversitat funcional, dintre d'aquesta etapa, vaig treballar a un Centre Ocupacional, Colònies, Respirs i com AP i vaig impulsar un intercanvi juvenil europeu centrat en la promoció dels drets de les persones amb diversitat funcional i l'ASC. Posteriorment vaig treballar a Sant Adrià del Besòs, al CC La Mina i a la Capsa dels Jocs, a Badalona com a responsable del programa de Joves al CC Pomar i també de l’Espai Jove Morera. Finalment, he treballat a Barcelona a la Fundació Joan Salvador Gavina, com a coordinador de la franja d’adolescents i joves, tècnic al Banc de Recursos Mancomunat de Ciutat Vella i en altres tasques comunitàries i formatives.
Cerc que el CEESC pot ser un àgora, on debatre i establir sinergies en la construcció de la professió i defensa dels drets socials, de la mà de qui s’animi.
El meu encàrrec a la Junta de Govern es a l’àrea de Defensa de la Professió, Participació, Formació i als Quaderns d’Educació Social.
Fátima Cevallos
Vocal
Col·legiada 10372
Sant Boi de Llobregat
LinkedIn: Fátima Cevallos Correa
Twitter: @faticevallossc
Instagram: @faticevallos
Educadora social, postgraduada en Màster universitari en Models i Estratègies d'Acció Social i Educativa en la Infància i l'Adolescència. Doctoranda del Programa de Doctorat en Ciències de l'Educació i de l'Esport de la URL i col·laboradora del Grup d'Investigació Innovació i Anàlisi Social (GIAS).
Coordino un projecte d'intervenció juvenil al carrer de la Unitat de Joventut de l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat. He treballat en el marc dels escacs a l'escola, la promoció i protecció de la infància i l'adolescència, la intervenció comunitària i la promoció de la participació juvenil.
Crec que és important seguir treballant juntes per la defensa i reconeixement de l'Educació Social i dels interessos col·lectius, lluitar per dignificar les nostres condicions laborals i potenciar els espais de cura professional, així com promoure espais i accions que ajudin a crear una cultura ètica de la professió i establir nous ponts entre el món universitari i el CEESC.
Soc mestre de formació però educador social de professió (habilitat pel CEESC) i vaig fer un postgrau d’atenció primària i infància. Fa més de 30 anys que treballo en infàncies, adolescències i famílies, sobretot amb aquelles considerades en risc i, concretament, en Centres Residencials d'Acció Educativa (CRAE). Tot aquest temps he treballat en una cooperativa anomenada Drecera, que aposta per desenvolupar un model teòric des d’on poder pensar les pràctiques que s’hi desenvolupen.
En els darrers anys m'he especialitzat en la docència, la formació continuada cap a professionals d'aquest camp en actiu o en atur, la formació inicial dels futurs nous professionals o la coordinació de les seves pràctiques, assumint el repte de la distància i de la virtualitat com una bona eina formativa com a consultor del grau d’Educació Social a la UOC.
També a dia d'avui formo part de la junta de la FEDAIA, a part de la del CEESC, amb la voluntat de trobar espais de construcció i dinamització de la professió, i de fixar criteris de qualitat dels serveis que es poden oferir vers l’atenció d’aquelles persones que ho poden necessitar.
He treballat amb infància, adolescència i família, i des de fa més de 15 anys desenvolupo la meva tasca professional en l'àmbit de violències masclistes.
Crec fermament en la vocació del CEESC com a instrument de canvi social i dignificació de la realitat sociolaboral de les educadores socials.
La meva trajectòria professional com a educadora social s’inicia l’any 2010 als serveis socials bàsics del Consell Comarcal del Montsià. A finals del 2019, vaig canviar els serveis socials pel Servei d’Intervenció Socioeducatiu, feina que m’ha permès sentir-me encara més realitzada amb la tasca que faig.
La meva vinculació amb el CEESC s’inicia per les diverses formacions realitzades però, sobretot, des que decideixo formar part del Col·lectiu Professional d’Educació Social i Escola l’estiu del 2015 en què treballem per la incorporació plena de la figura dels educadors socials als centres educatius.
L’any 2018 se’m va oferir l'oportunitat de formar part de la Junta delegada de Terres de l’Ebre i tot i que acabava de ser mare i no sabia com podria abordar-ho, no vaig dubtar a formar-hi part. A dia d’avui, continuo molt il·lusionada amb la Junta delegada, i afegeixo el nou repte de formar part de la nova Junta de Govern del CEESC.
Des de la Junta de Govern el meu repte principal és aconseguir la incorporació dels ES a tots els centres educatius, i en segon lloc aconseguir que tots els ES entenguin la importància de la col·legiació per a dignificar la professió.
Soc un valencià que fa uns 10 anys que visc per Barcelona. Actualment estic treballant a Serveis Socials a l’Ajuntament de Barcelona, i també col·labore amb la UOC, tant al màster de Psicopedagogia com al grau d’Educació Social.
Anteriorment he estat treballant a un centre obert, com a educador social i coordinador i, encara abans, al País Valencià, feia de tècnic de joventut, així com també he treballat amb gent gran i infants.
La meva vinculació amb el CEESC ha estat diversa. He tingut anys força actius i d’altres que me n’he allunyat una mica... però sempre pensant que el CEESC és la casa de totes les educadores socials, i que calia que totes posàrem la nostra dedicació. Vaig decidir formar part d’aquesta junta per la necessitat de donar un nou impuls al CEESC, però, ens calen totes les mans, què, t’hi apuntes?
Crec que el CEESC ha de ser la casa de totes les educadores socials de Catalunya, i per això vaig a tractar de mostrar un CEESC més obert i proper a les professionals que hi treballem cada dia.
Soc coordinadora de l’àmbit socioeducatiu de Fundació Main, entitat del tercer sector que treballa amb infància i adolescència en risc d’exclusió social. Màster en Prevenció i Tractament de les Conductes Addictives i Màster en Intervenció Criminològica i Victimològica.
La meva vinculació al CEESC comença primer en el grup de treball de l’àmbit penitenciari, un àmbit on vaig treballar 12 anys i, posteriorment, en el Col·lectiu Professional d’Educació Social i Escola, en entrar com a educadora en una escola-institut de Terrassa, on hi vaig treballar del 2015 al 2017.
Des de la Junta de Govern m’agradaria aconseguir un major coneixement de la societat sobre la nostra figura, incrementar la presència d'educadores socials en l'àmbit educatiu i consolidar el CEESC com a referent de la professió.
Núria Palau
Vocal
Col·legiada 1283
Tortosa
LinkedIn: Núria Palau
Twitter: @palau_sendra
Instagram: @nuriapalausendra
Llicenciada en Filosofia i Ciències de l'Educació, especialitat en Pedagogia Terapèutica, i en Psicopedagogia. Vaig iniciar-me en el món social en projectes sociolaborals amb nois i noies de justícia juvenil. Posteriorment, m'he apropat a l'àmbit escolar, dirigint un nou projecte de residència d'estudiants, desenvolupant-hi tasques d'assessorament psicopedagògic i de coordinació.
Actualment, soc directora tècnica del Grup d'Esplai Blanquerna, entitat que es dedica a l'acció social a través de projectes diversos a les Terres de l'Ebre i en què em vaig iniciar com a voluntària. Així mateix, soc professora associada de la Universitat Rovira i Virgili al campus de Terres de l'Ebre i professora col·laboradora de la UOC al Màster de Psicopedagogia.
La vinculació amb el CEESC l’he viscut des dels seus inicis. Vaig habilitar-me l’any 1998 i sempre m’hi he sentit vinculada. Soc presidenta de la Junta delegada del CEESC a Terres de l’Ebre
Els meus reptes com a membre de la Junta són el coneixement i reconeixement del CEESC com a espai de referència de l'educació social tant a nivell de les pròpies persones professionals com del sector i l'administració; el CEESC com a punta de llança en el reconeixement dels drets socials de tota la ciutadania i que els educadors i les educadores socials facin del CEESC el seu espai propi de referència professional, de la professió i per la professió; i això des de la proximitat i la transeversalitat.
Educadora social i mediadora. Actualment estudio Ciències Jurídiques de l'Administració.
Des de l'any 2010 he estat coordinadora de projectes pedagògics, comunitaris i de gent gran a la cooperativa INCOOP.
L’any 2020, arran de la pandèmia de la COVID-19, m’incorporo al Departament de Drets Socials com a tècnica referent de residències i centres diürns de gent gran i de persones amb discapacitat.
El meu activisme social m’ha fet donar el pas i formar part de la nova Junta de Govern, convençuda que la visibilització i defensa de la nostra professió i el feminisme són eines imprescindibles per avançar en la transformació social i en la defensa dels drets i llibertats de totes les persones.