Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

En el darrer Ple del Parlament del 2018 va acollir el debat monogràfic sobre la protecció de la infància.

Entre les propostes que s'hi van fer el dilluns 17 de desembre dels diferents partits polítics, hi ha un bloc dedicat a “Garantir el dret a l’educació en igualtat d’oportunitats”.

Dintre d’aquest bloc, hi trobem una proposta que ens interessa especialment, en què el Parlament de Catalunya insta el Govern de la Generalitat a “Incorporar, durant el curs 2019-2020, dins dels equips docents dels centres de primària i secundària públics i concertats de Catalunya, un educador social que realitzi les tasques d’acompanyament als infants i adolescents, vetlli pel compliment dels protocols d’abús sexual o assetjament escolar i esdevingui un/a referent clar per als serveis socials comunitaris dins de l’escola”.

Abans que res, al CEESC ens hem de felicitar perquè s’hagi proposat aquesta mesura. Des del juny de 2014 el CEESC treballa amb l’objectiu de la incorporació institucional i plena de les educadores i els educadors socials als centres educatius de caràcter públic, a través del Col·lectiu Educació Social i Escola.

Institucionalment seguirem treballant perquè aquesta proposta que ha fet el Parlament es faci efectiva.

Recordem que la figura de l’educador/a social ja està regulada dins dels centres educatius a les comunitats dExtremadura, Andalusia i Castella-la Manxa.

I us recordem que si us interessa participar al Col·lectiu Educació Social i Escola, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a través del correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

>> Dossier del Ple de la sessió del dilluns 17 de desembre de 2018.

 

Promoció de la consolidació, el creixement i la reinvenció del treball autònom.

 

Els Premis RetinES al Miradocs.

 

Us presentem els principals resultats de la 2a Edició de l’Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya.

 

L’any 2018 ha estat un any excepcional pel que fa a la Formació.

 

Ja està disponible tota col·lecció dels Quaderns d'Educació Social en obert. 

El Quaderns és la revista anual del CEESC, que es publica en format paper des de 2002. En una primera etapa es tractava d’una revista monogràfica, en què es van tractar temes com la mediació, la salut mental, l’ètica, la infància... El 2012 es va començar una nova etapa, en què la revista inclou, a més del monogràfic, abordat des de diferents perspectives, articles, reportatges, experiències i entrevistes que aborden temàtiques d’interès actual i social.

Per tal de fer-la accessible on line, hem treballat a través de RACO (Revistes Catalanes amb Accés Obert), un repositori cooperatiu des del qual es poden consultar, en accés obert, els articles a text complet de revistes científiques, culturals i erudites catalanes. RACO és un projecte de la Biblioteca de Catalunya i el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).

El repositori permet fer, entre d’altres, cerques per autor/a i/o títol d’article i per títol, matèria o institució editora de la revista. De cadascun dels articles es pot consultar la citació bibliogràfica recomanada, les estadístiques de consulta, exportar la referència bibliogràfica al gestor Mendeley, recomanar lectures a companys, etc. >>Els Quaderns d'Educació Social al RACO.

El darrer número publicat cada any, no es publicarà on line en obert fins que no se n’hagi publicat un de nou.  Recordem que us hi podeu subscriure en format paper, estigueu o no col·legiats així com adquirir números solts. Per a més informació, seguiu aquest enllaç.

Aquest darrer més de desembre hem publicat el nou número dels Quaderns, el monogràfic del qual proposa una aturada per pensar entorn de la identitat i la seva construcció i per reflexionar sobre el paper que l’educació social té en aquesta construcció.

 

Després de gairebé dos anys de feina, ja està disponible el cursUnion of minorities. Educational tools for the European cultural mosaic

Es tracta d’un curs obert i en línia per a professionals que treballen amb joves (educadors, professors, formadors) i per a totes aquelles persones que treballen en entorns multiculturals i que volen millorar les seves capacitats d’aprenentatge intercultural, de gestió de la diversitat cultural i, en definitiva, aprofitar i donar valor a aquesta diversitat per assolir objectius d’aprenentatge més rellevants. 

El curs està pensat per augmentar les competències bàsiques per a treballar amb grups multiculturals i ofereix eines, teòriques i pràctiques, per gestionar i donar valor a la diversitat cultural.

És un curs gratuït i conté coneixements sobre conceptes diversos com la identitat, la multiculturalitat, els estereotips, la comunicació, etc. També té activitats basades en l'educació no formal que s'utilitzaran per facilitar projectes més inclusius i activitats mentre treballen dins d'un grup.

El curs és fruit del projecte Europeu Erasmus+ "Minorities as opportunity and occasion for chrysalis-MOOC”, liderat per l’entitat italiana Informa Giovani, i ha estat promogut per 15 organitzacions de 7 països de la Unió Europea (Itàlia, Finlàndia, Portugal, Holanda, Bèlgica, Espanya i Àustria), tres de les quals som catalanes: la Fundació FICAT, la Fundació Catalunya Voluntària i el CEESC.

Concretament, el Col·legi hem elaborat el Capítol 5 del MOOC “Com prevenir els conflictes i dinàmica de conflictes interculturals”.

 

METODOLOGIA:

Cada capítol ofereix diferents continguts d'aprenentatge interactiu que permeten aprendre a través de vídeos, lectures, entrevistes i activitats de reflexió. A més, el curs ofereix als alumnes una varietat d'eines, activitats i materials educatius provats, presentats per educadors, capacitadors i facilitadors experimentats, que es poden utilitzar en el treball diari.

La llengua dels textos del curs és l'anglès. Els vídeos i les entrevistes són multilingües (anglès, italià, català), subtitulades en anglès.

Per completar el curs (videoconferències, tasques, materials de lectura) es necessiten aproximadament 40 hores d'estudi i es segueix un mètode d'autoavaluació.

 

Més información sobre el curs i accés a la la inscripció.

 

Aquest projecte MOOC, compta amb el suport del programa Erasmus+ de la Comissió Europea i de l’Agència Nacional italiana.

 

 

Us presentem el número d'enguany de la revista Quaderns d'Educació Social.

Des del monogràfic et proposem una aturada per pensar entorn de la identitat i la seva construcció i per reflexionar sobre el paper que l’educació social té en aquesta construcció.

L’entrada al nou mil·leni, tal i com ens comenta el Joan Gener a l’editorial,  ha comportat una mutació de “les concepcions i les maneres de construir la identitat, una de les grans preocupacions de les disciplines socials. En tant que duem a terme una pràctica socialitzadora, les educadores no podem mirar aquesta realitat de reüll.” 

I també ens comenta que “l’educació social és una pràctica que pot ser útil a les persones si és capaç de generar alternatives als trajectes socialment previstos i obre espais on les persones puguin desplegar les seves capacitats mentre circulen pel món social i cultural que les envolta. 

A banda de parlar de l’identitat, hi trobareu diferents continguts de temàtiques diverses, com l’educació social a la presó, un model per treballar el sensellarisme o l’urbanisme com a eina educativa. Consulteu tot el sumari del Q20. 

Aquest any les il·lustracions del Quaderns van a càrrec de Montse Fransoy. 

Les persones que hi esteu subscrites, si no l’heu rebut ja, deveu estar a punt de rebre’l. I, si no hi esteu subscrits, encara hi sou a temps.