Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Ahir el CEESC va emetre el comunicat Són els CRAE saturats els que han d’acollir els infants i adolescents estrangers no acompanyats? Debat i solucions JA!

Hi anunciàvem que pel que fa a l’amenaça d’aixecar acta dels educadors que es neguin a acceptar l’ingrés en centre ‘per imperatiu policial’, el CEESC oferiria suport i assessorament jurídic als professionals que ho necessitessin.

El CEESC compta amb un servei d’assessorament legal per a col·legiats i col·legiades. Aquest servei, que porta a terme la Fundació FICAT, comprèn la facilitació d’informació legal, doctrinal i jurisprudencial a través de qualsevol via, ja sigui a través de correu electrònic, telèfon, fax, videoconferència o presencialment. Els col·legiats us hi podeu posar en contacte directament a través de les formes de contacte que especifiquem a la nostra web. Aquest servei d’assessorament comptarà amb un reforç especial per atendre aquesta mena de necessitats.

Si ets educador/a social però no estàs col·legiat i necessites assessorament sobre aquest tema concret, posa’t en contacte amb el CEESC a través de l’adreça electrònica Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. i mirarem de donar resposta també a les teves necessitats.

A més, al Col·legi estem treballant per disposar d’informació acurada sobre l’abast legal i jurídic i sobre les opcions que heu de tenir presents les educadores i els educadors socials sobre com actuar davant arribades d'emergència. Una informació que també volem consensuar amb la resta d’agents del sector (patronals, sindicats...).

La nostra voluntat és poder-vos oferir en obert i com més aviat millor aquesta informació i documentació (jurídica), que pugui ser d'interès general.

 

Què és el RGPD?

 

Amb relació a totes les informacions aparegudes pel que fa al col·lapse del sistema d'acollida...

 

Aconsegueix una entrada doble per veure Eugenio.

 

Una crida per conèixer l’entramat d’educadores i educadors socials que treballen en aquest àmbit i cercar projectes interessants. 

 

Coincidint amb el Dia Internacional de l’Educació Social, i per quart any consecutiu, el CEESC, conjuntament amb les universitats catalanes, organitzem aquesta jornada per conèixer i donar veu a l’alumnat que té l’expedient acadèmic amb major qualificació, així com els Treballs de Fi de Grau d’Educació Social amb la nota més alta de Catalunya. Posem el focus al nou talent de la disciplina que sorgeix arreu de les universitats catalanes.

L’acte té caràcter festiu, familiar, amigable i distés on es convida també professionals de trajectòria i professorat que es troben al capdavant de la professió i dels estudis en Educació Social de Catalunya, amb l’objectiu de facilitar el contacte i les sinergies entre els agents de la professió i la disciplina, el seu present i futur.

L’acte es durà a terme el proper dimarts 2 d’octubre a les 17.00h, a l’Auditori de Calàbria 66 de Barcelona.

Les alumnes reconegudes pel seu TFG o el seu expedient són:

Universitat de Barcelona
Expedient: Núria Riudeubas
TFG: Georgina Dezcallar Quadreny

Universitat Ramon Llull-Pere Tarrés
Expedient: Foix Giralt
TFG: Júlia Méndez i Sandra Maña

Universitat Oberta de Catalunya
Expedient: Míriam Carrasco Sánchez
TFG: Noemí Tomé Puerta

Universitat de Lleida
Expedient: Míriam Solé Solà
TFG: Ainoha Moyanos Hernández i Veronica Parrado Fuentes

Universitat Rovira i Virgili
TFG: Cèlia Gómez

Universitat de Girona
Expedient: Elena Montoya
TFG: Judit Geli

Universitat de Vic
TFG: Marta Tàpia Masegosa

Universitat Autònoma de Barcelona
Expedient: Marta Pareja 
TFG: Sandra López López

Totes les alumnes reconegudes rebran un diploma i l’alta gratuïta durant un any com a col·legiades del CEESC, com a reconeixement al seu esforç.

Per acabar l’acte comptarem amb un senzill refrigeri.

Imprescindible la inscripció a l'acte en aquest enllaç, l’aforament es limitat.

 

El CEESC amplia la seva aliança amb Fiare, una entitat que s'alinea amb l'economia ètica. Perquè des del Col·legi tenim la convicció unes altres relacions amb l'economia són possibles.

 

El Kintsugi es una tècnica japonesa que té el seu origen a finals del segle XV quan el shōgun (comandant de l'exèrcit japonès) Ashikaga Yoshimasa, va enviar a reparar a la Xina dos dels seus bols preferits per fer la cerimònia del te. Els bols van tornar arreglats, però els xinesos es van limitar a assegurar-los amb unes grapes de metall, desagradables a la vista. El resultat no li va agradar gens i va recórrer a artesans del seu país que li van donar una solució atractiva i duradora: a través de l'encaix i la unió dels fragments amb un vernís d'or, la ceràmica va recuperar la seva forma original. Les cicatrius daurades i visibles van transformar la seva estètica. Així va néixer el Kintsugi, una tècnica artesanal de reparació de ceràmica que en lloc de dissimular les línies de trencament, les exhibeix, amb orgull. Les ferides del passat adquireixen una nova vida, es tornen úniques i, per tant, guanyen en bellesa. Una tècnica convertida en art.

El tractament i l’aprenentatge dels errors professionals és un dels eixos vertebradors de la setmana de l’Educació Social d’aquest any, que ens fa plantejar algunes preguntes: podem transformar les decisions errònies de la nostra feina en millors praxis per al present i el futur? Com en els objectes trencats i tractats després amb la tècnica delKintsugi, de les ferides o els moments foscos en podem treure un aprenentatge de valor? Ens inspiren, aquests errors, a ser més encertats? 

La memòria històrica, la mediació i l’ètica, necessàries en aquest món imperfecte, són els altres eixos que configuren el programa del #DiaES. Són elements que ens mostren la mutabilitat i la reflexió -necessària- en la nostra pràctica professional.

La filosofia que hi ha darrere del mètode japonès ens mostra el valor de la imperfecció, planteja que els trencaments i les posteriors reparacions, formen part de la història d'un objecte i han de mostrar-se en lloc d'ocultar-se, incorporar-se i, a més, fer-ho per embellir l'objecte, posant de manifest la seva transformació i la seva història.

Descobreix el programa del #DiaES 2018!