Una formació per dotar els educadors i educadores socials d’eines i coneixements que els permetin abordar la salut mental des d’una perspectiva integral. La formació inclourà tècniques per fomentar l’expressió emocional, identificar factors de risc i implementar estratègies de promoció de la salut mental, tot amb l’objectiu de crear un entorn que afavoreixi el benestar dels infants i adolescents i la seva comunitat.
El que aquesta Càpsula planteja és fugir de les polítiques i micropolítiques transversals i continuades de creació d’identitat. El cos que aquí s’imagina i es practica busca poder entendre’s o llegir-se de diverses maneres, va darrere la incomprensió o, si més no, persegueix tornar-se fuzzy, borrós i confús.
Aquest curs vol fer prendre consciència de la importància de la sexualitat en l’àmbit de la salut física i psicoemocional de les persones, promoure la incorporació de la dimensió sexual en l’atenció a persones amb discapacitat i facilitar orientacions bàsiques per a l'acompanyament a l'afectivitat i la sexualitat de les persones amb discapacitat.
Aquesta formació està dissenyada per facilitar eines pràctiques i accessibles que ajudin a analitzar en profunditat l’ocupabilitat de les persones ateses als serveis d’ocupació. Es treballarà la detecció i avaluació de les competències clau, així com recursos complementaris que permetin identificar fortaleses i àrees de millora.
Aquest curs, organitzat pel CEESC i la Plataforma per la Llengua, vol generar consciència sobre la importància del referent lingüístic entre el col·lectius d'educadores i educadors socials, entenent que és una figura estratègica per a la promoció del català atenent al seu compromís amb la democratització cultural i la igualtat d'oportunitats.
En aquest I Congrés Internacional Naizen sobre Infàncies i Adolescències trans es donaran cita representants de diferents àmbits. Les diferents taules i conferències abordaran temes tan importants com l'estat actual de la investigació, reflexionant sobre què es pot considerar com a evidència i quines evidències disposem a dia d'avui sobre les infàncies i adolescències trans.
Encara que parlem de metodologies innovadores o ens definim com a professionals progressistes, les nostres pràctiques, cossos i organitzacions poden ser tradicionals i estar plenes de reglaments i automatismes. Amb aquest curs us convidem a revisar el nostre rol com a professionals de l’àmbit social per tal d’ampliar o deformar el punt de vista des d’on fem i mirem la realitat.