Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El CEESC ens hem adherit al manifest promogut des del Consell General dels col·legis professionals de Belles Arts, i en col·laboració amb la Federació d'Associacions de Professors de Dibuix d'Espanya, per demanar als partits polítics que facin seva i votin l'esmena presentada amb la qual pretenem aconseguir que la matèria d'Educació Plàstica, Visual i Audiovisual, sigui present a tots els cursos de l'ESO.

L'actual projecte de llei LOMLOE de Govern del PSOE i d'Unides-Podem no modifica els articles que afecten el currículum i la temporització de l'Educació Plàstica, Visual i Audiovisual, deixant-la en la mateixa situació que ja era a la Llei WERT (LOMCE), és a dir, totalment desregularitzada, sense presència obligatòria i deixant la decisió d’impartir-la o no a les comunitats autònomes i als centres de secundària.

Aquesta és una situació inadmissible. L'educació artística és la base de multitud de professions relacionades amb l'àmbit de la Cultura, el Patrimoni, l'Art, el Disseny i la Comunicació i, per aquesta raó, entre d'altres, se li ha de dotar d'un currículum continu, com tenen la resta de les matèries de l'ESO. És una anomalia històrica que encara podem canviar.

No podem permetre que amb un Govern progressista, l’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual, quedi exactament com està a la llei Wert, pràcticament eliminada del currículum.

Llegiu el Manifest complet.

 

Quin paper tenim els ES en emergències?

 

Organitzant el 7è Congrés Català de Salut Mental.

 

El IV Congrés de Serveis Socials Básics i Especialitzats, que se celebrarà a l'octubre de 2020, està organitzat conjuntament pel Col·legi de Pedagogs de Catalunya, el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, el Col·legi de Psicologia de Catalunya i el Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya.

El Congrés d'aquest any portarà per lema "Dependències al llarg del cicle vital. Enfortiment i autonomia" i té com a objectiu la mirada i l'anàlisi de la complexitat de la realitat social, la reflexió i l'intercanvi de coneixements científics i provinents de la pràctica profesional.

Per encarar aquesta recta final de l'organització del Congrés ens agradaria poder incorporar al Comitè Científic del Congrés una persona col·legiada. Si t'interessa formar-hi part, escriu-nos un correu a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Més informació del #CSSBE20

 

El CEESC posa a disposició dels educadors i les educadores socials les seves eines de comunicació per tal de poder deixar testimoni de com s'està vivint aquesta crisi a nivell professional i també, per què no, a nivell personal.

Busquem veus de l'Educació Social que vulguin explicar-nos experiències, sensacions, pors; veus que vulguin ser crítiques amb la gestió de la crisi o, pel contrari, que vulguin mostrar-nos la cara més solidària d'aquesta situació que ha posat tota la societat en una conjuntura impensable fa només uns mesos. La societat s'ha hagut de reinventar, però la professió, també. 

Què serem capaços d'aprendre de tot plegat? Què en quedarà de bo? I de dolent? Què pot fer l'Educació Social per millorar d'ara endavant?

Us volem llegir!

Envieu-nos els vostres articles a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

 

Demanem reformular les mesures preses perquè s'atenguin adequadament les necessitats de la infància i l'adolescència.

 

En un principi i per al dissabte 4 de juliol, el CEESC tenia programada una jornada especial i inèdita al Museu de la Vida Rural a l’Espluga de Francolí. No sabem si llavors la situació actual estarà més estabilitzada i si podrem fer aquesta trobada amb normalitat. En tot cas, i quan pugui ser possible, aquesta jornada vol ampliar el coneixement del treball que es fa des de l’Educació Social en els pobles i les comarques per enriquir la professió i la disciplina.

Serà una jornada per compartir, conèixer i debatre sobre àmbits, problemàtiques i qüestions que tenim en comú totes les educadores i els educadors socials gràcies a la presentació de projectes, bones pràctiques o propostes significatives per a entorns rurals però transferibles a tot arreu.

Coneixes alguna proposta significativa per al sector d’algun poble o comarca?

Ajuda’ns a detectar-la omplint aquest senzill formulari abans del 15 de maig.

Hem allargat la rebuda de propostes fins a l'1 de juny!

 

L'Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya, de la qual el CEESC formem part i que representa més de 100 corporacions professionals que engloben més de 200.000 col·legiats i col·legiades de tots els sectors professionals, ha reclamat al Govern un pla d’ajuts per als professionals autònoms i mutualistes per compensar els efectes de la #COVID-19.

La complexa situació que travessen totes les persones professionals col·legiades en aquests moments fa imprescindible l’adopció d’un pla de mesures que prevegin ajuts en suport d’aquest col·lectiu i que tinguin en compte les persones col·legiades que treballen per compte propi i que hagin vist reduïts dràsticament els seus ingressos.

També es reclama que puguin gaudir d’aquests ajuts, tant les persones professionals adscrites al Règim Especial dels Treballadors Autònoms (RETA) com aquelles que, de conformitat amb la normativa d’aplicació, estan inscrites en una mutualitat professional alternativa al RETA. 

Consulta el comunicat complet (pdf).