El CEESC, juntament amb representants del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC), del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (TSCAT), del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC), del Departament de Salut de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Equip d'Assessorament Tècnic Civil en l'Àmbit de Família (EATAF) del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya presentem el dossier "Recomanacions i recursos per afrontar la crisi del COVID-19: nenes, nens i adolescents en confinament".
Aquest dossier, juntament amb la guia FAQS: Respostes a Preguntes Freqüents que es poden fer els nens i nenes durant l'estat d'alarma per COVID-19, que es va fer pública fa unes setmanes, són fruit d'una estratègia compartida interprofessional que s'ha estat duent a terme els darrers mesos.
Aquest nou dossier vol oferir de forma general recursos i recomanacions, eines, bibliografia i webgrafia que siguin d'interès per a les famílies per abordar les necessitats de nenes, nens i adolescents. Aquestes necessitats estan classificades en diferents àrees o àmbits: rutines diàries, activitats físiques i joc, vincles afectius, educació, gestió emocional i altres (espai obert).
El recurs es pot consultar al portal web de DIXIT Centre de Documentació de Serveis Socials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies en aquest enllaç.
Amb el suport de:
El CEESC està adherit al programa Barcelona + Sostenible des de desembre de 2012.
El CGCEES planteja la incorporació de l'Educació Social al sistema educatiu presentant aportacions al Projecte de Llei Orgànica de Modificacions de la LOE.
El passat 25 de maig, el CGCEES va enviar un document amb aportacions i propostes per al Projecte de Llei Orgànica de Modificacions de la LOE (LOMLOE), aprovat pel Consell de Ministres del passat 15 de febrer, als diferents grups polítics que formen la Comissió d'Educació i Formació Professional del Congrés dels Diputats, per tal que sigui revisat i que hi donin suport en forma d'esmenes a l'articulat proposat que demana la incorporació de l'Educació Social al sistema educatiu.
Demanem la incorporació dels educadors i les educadores socials al sistema educatiu com una eina de promoció educativa i de compensació de les desigualtats a l'educació mitjançant la seva inclusió a la LOMLOE, i com un dret de la ciutadania, demanant una educació per al segle XXI.
Llegiu-ne la notícia completa.
El passat dimarts, 18 de maig, s'ha celebrat el Dia Internacional dels Museus (DIM). I per a aquest 2020 atípic, les activitats previstes per celebrar-lo s’han traslladat a l’espai virtual.
El lema escollit per a l’edició 2020 és “Museus per la igualtat: diversitat i inclusió”, que posa l’èmfasi en la diversitat de perspectives que conformen les comunitats i el personal dels museus.
Impulsada per la Direcció General de Patrimoni Cultural, s'ha dut a terme el programa "Obrim finestres, museus per la igualtat", que ha reunit tot un seguit de propostes. El CEESC ha participat en el cicle de Converses per a professionals "Els museus en temps de la COVID-19", cinc converses que han tingut el mateix format: una persona del sector museístic amb experiència sobre l’àmbit a tractar ha demanat a un especialista de l’altre sector reflexions per entendre com els està afectant la crisi, parlant de turisme, món digital, educació, salut i inclusió.
El CEESC hem participat a la xerrada "Museus i Inclusió", que s'ha dut a terme entre la Carme Bergés, directora del Museu de Cervera i el Xavi Campos, gerent del Col·legi que ens deixa la següent reflexió:
La crisi sanitària que ens ha afectat de ple pot ser un accelerador de la necessària transformació dels museus del país. Aquests equipaments públics estaven vivint un procés de repensar-se, i en l'educació social estan trobant l'aliança que els facilitarà posar les persones (totes) al centre i generar processos per donar protagonisme a les comunitats en què estan immersos. Les possibilitats de cooperació i de generació d'espais híbrids interprofessionals es presenten infinites. Serà amb la incorporació de les educadores i els educadors socials que els nostres museus passaran de ser inclusius a ser (plenament) oberts? Cooperarem per oferir escenaris de benestar. Ja hi ha experiències en aquesta línia, però queda molt camí per recórrer.
Aquí teniu el vídeo de la conversa:
Podeu per una ullada a les altres converses en aquest enllaç.
Volem llars per viure.
Reclamem la incorporació d'ES a les escoles.
CEESC, TSCAT, COPC i COPEC signem un manifest conjunt.
Un espai on puguin formular directament les seves preguntes.