Oferim 5 beques per al VIII Congrés Estatal d’Educació Social.
Es presenta el programa del VIII Congrés Estatal d'Educació Social que se celebrarà a Aragó aquest any 2020.
En relació amb el nou Decret llei de mesures urgents per millorar l'accés a l'habitatge de la Generalitat de Catalunya, el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya
MANIFESTA QUE:
Des dels diferents serveis on treballem les educadores i els educadors socials constatem diàriament l’impacte negatiu que suposen les situacions d’exclusió residencial. Impacten en la situació present de les famílies, però també en el futur de les persones que la pateixen.
Aquesta situació s'agreuja de manera exponencial quan la pateixen de manera continuada els nens, nenes i joves del nostre entorn.
És per això que celebrem les iniciatives polítiques que van encaminades a poder oferir més oferta pública d’habitatge. És urgent poder fer propostes polítiques que impactin amb immediatesa en el context, però també pensar en una estratègia a llarg termini tal i com sembla que el nou decret podria suposar.
També és una bona notícia que el Decret llei de la Generalitat hagi tingut en compte els diferents actors socials que porten temps lluitant per la situació d’emergència residencial que hi ha a Catalunya.
Com a educadores i educadors socials som testimonis de la vulneració diària del dret a l’habitatge, un aspecte que suposa rebaixar els nivells de qualitat de vida de les persones fins a nivells de ben poca dignitat, tenint en compte la situació de benefici econòmic que suposa, per altra banda, l'especulació immobiliària.
Tal i com vam fer donant suport al Manifest per exigir la recuperació de la Llei catalana contra els desnonaments i els talls de subministraments, així com a les accions d’actors socials com el Sindicat de Llogaters, exigim a les administracions que aquest sigui només un dels passos per accelerar un procés en què aquestes situacions ja no tinguin lloc.
Us presentem el número 21 de la revista Quaderns d'Educació Social: Acció, reflexió i recerca.
Des de Quaderns, i amb un enfocament centrat en les realitats diverses, apostem per fer visible la tasca intel·lectual que s’activa en el fet educatiu. Per això hem decidit dedicar-hi el monogràfic del número d'enguany, posant la lupa entorn de projectes on la reflexió esdevé el motor de l’acció.
Així, ens interroguem al voltant de qüestions diverses que potser ens poden ajudar a prendre consciència del valor del cercle reflexió, recerca, acció, reflexió..., algunes de les quals podrien ser: es pot avançar sense saber?, quines necessitats formatives emergeixen durant la seva trajectòria i com les satisfan?, com construeixen coneixement?, com desenvolupen estratègies metodològiques adequades?, com fomenten la creativitat?, com poden alimentar el desig per seguir endavant? La idea del monogràfic no és que hi trobeu les respostes, però sí elements suggeridors per poder-les respondre.
A banda i fora del monogràfic, hi trobareu diferents continguts de temàtiques diverses, com els adolescents que migren sols, els horts socials ecològics o d'eines per transformar el masclisme i l’heteronormativitat amb joves. Podeu consulteu el sumari del Q21 i veure les primeres pàgines de la revista (pdf).
Per segon any consecutiu, les il·lustracions del Quaderns van a càrrec de Montse Fransoy.
Les persones que hi esteu subscrites, els rebreu a inicis del 2020. I, si no hi esteu subscrits, encara hi sou a temps.
I en el mateix moment que publiquem el número anual, es publica on line en obert el número anterior de la revista. Així que ja podeu consultar el número 20 dels Quaderns, on, a través del monogràfic, proposem una aturada per pensar entorn de la identitat i la seva construcció i per reflexionar sobre el paper que l’educació social té en aquesta construcció.
Consulta on line els Quaderns d'Educació Social número 20. "Identitats".
Oferim 5 beques per al VIII Congrés Estatal d’Educació Social.
El passat divendres 13 de desembre es va celebrar l’Assemblea Ordinària del CEESC.