La dinamització de grups pot provocar canvis profunds i facilitadors en els processos d'aprenentatge, desenvolupament i resolució de conflictes, convertint-se en un element clau per a la consecució d'objectius col·lectius. Aquest curs servirà per conèixer i analitzar dinàmiques grupals, per detectar moviments dels membres d’un grup i per aprofundir en la teoria grupoanalítica.
La formació ofereix al participant una mirada específica entorn les addicions i els processos d’acompanyament que enriquirà la intervenció socioeducativa. Aporta eines amb les que intervenir-hi per a facilitar la presa de decisions amb pràctiques específiques del protocol MBAR (Mindfulness Based Adiction Recovery) que poden ser de servei en els processos d’autoregulació i gestió.
La proposta formativa aporta eines per a la intervenció socioeducativa en l'abordatge del TEPTC, a partir de casos de victimització infantil, contextos familiars traumàtics i situacions de tutela de llarga durada, amb l’objectiu de complementar la tasca educativa i prevenir els efectes de l’estrès en els professionals que intervenen en casos d'especial complexitat.
L'atenció centrada en la persona és un model que cerca transformar la cultura d'atenció en residències, promovent un ambient on cada persona és vista com un ésser únic amb la seva pròpia història i dignitat. En aquest curs explorarem l'evolució dels models d'atenció, les dimensions d'intervenció i les estratègies per implementar aquest enfocament a la feina diària.
Una formació per dotar els educadors i educadores socials d’eines i coneixements que els permetin abordar la salut mental des d’una perspectiva integral. La formació inclourà tècniques per fomentar l’expressió emocional, identificar factors de risc i implementar estratègies de promoció de la salut mental, tot amb l’objectiu de crear un entorn que afavoreixi el benestar dels infants i adolescents i la seva comunitat.