Aquesta formació ofereix una oportunitat única per apropar-nos al fenomen del sensellarisme a través d'una perspectiva multidimensional. A través de sessions dinàmiques i constructives, analitzarem el sensellarisme des de tots els angles possibles i explorarem conceptes adjacents que sustenten els processos d'intervenció socioeducativa.
La dinamització de grups pot provocar canvis profunds i facilitadors en els processos d'aprenentatge, desenvolupament i resolució de conflictes, convertint-se en un element clau per a la consecució d'objectius col·lectius. Aquest curs servirà per conèixer i analitzar dinàmiques grupals, per detectar moviments dels membres d’un grup i per aprofundir en la teoria grupoanalítica.
Amb aquest curs, coneixerem i entendrem els concepte de l'estrès, burnout i traumatitzaació vicària; reconeixerem en primera persona els símptomes i les emocions relacionades i aprendrem a explorar la pròpia respiració i practicar el mètode de la hipno-respiració conscient.
La formació ofereix al participant una mirada específica entorn les addicions i els processos d’acompanyament que enriquirà la intervenció socioeducativa. Aporta eines amb les que intervenir-hi per a facilitar la presa de decisions amb pràctiques específiques del protocol MBAR (Mindfulness Based Adiction Recovery) que poden ser de servei en els processos d’autoregulació i gestió.
Aquest curs vol fer prendre consciència de la importància de la sexualitat en l’àmbit de la salut física i psicoemocional de les persones, promoure la incorporació de la dimensió sexual en l’atenció a persones amb discapacitat i facilitar orientacions bàsiques per a l'acompanyament a l'afectivitat i la sexualitat de les persones amb discapacitat.