El passat divendres, 17 de gener, la presidenta del CEESC, Maria Rosa Monreal, va comparèixer a la Comissió de Treball, Afers Socials i Famílies del Parlament de Catalunya amb relació a la Proposició de llei de mesures per a la prevenció i el tractament del maltractament infantil que es troba actualment en tràmit al Parlament.
Les aportacions de la presidenta del CEESC davant la Comissió van anar en un primer moment en reivindicar la figura dels educadors i les educadores socials en els àmbits de la infància, la protecció a la infància, l’educació i els serveis socials.
Pel que fa al document objecte de la revisió, des del CEESC vam considerar que es tractava d’un document excessivament indefinit en què no s’esmenta la nostra aportació com a experts en l’àmbit socioeducatiu i, fins i tot, utilitza una terminologia de caire assistencialista que confronta radicalment el caràcter preventiu de l’atenció socioeducativa de la nostra disciplina.
Vam demanar explícitament l’eliminació de tot el redactat del terme “menor/menors”, per considerar-lo estigmatitzador, i substituir-lo per “infants”, “adolescents”, “nens i nenes”,
Es va ressaltar que no quedava clar quin era el model d’atenció que s’hi proposava ja que no acaba de desplegar-se quin en seria el funcionament.
Per acabar, i reconeixent la necessitat de treballar de manera plenament interdisciplinària per oferir la millor de les atencions a les persones, vam deixar clara la nostra intenció de fer una passa endavant per posar el nostre saber al servei d’una voluntat compartida.
Davant el control i la censura cap a la Comunitat Educativa, contradient l'educació com a Dret Humà Universal, el CGCEES pren posició amb el següent comunicat.
Des de l'Educació Social aprenem, entenem i reivindiquem que l'Educació és la clau per a la millora, la transformació i el benestar social. De la mateixa manera, entenem les Escoles com a espais de socialització, en els quals convivim totes les diversitats existents, espais compromesos amb l'ensenyament de valors socials fonamentals, que ens fan créixer, primer com a persones i després, com a societat crítica. Una societat actual, plural i complexa que fa, cada vegada més més necessari, el manteniment de l'Educació en valors per a la cohesió social.
El 24 de gener ha estat proclamat per l'ONU com a Dia Internacional de l'Educació.
La Mesa unitària del sector social s'ha reunit avui amb el cap del Govern i els consellers d'Economia i de Treball, Afers Socials i Famílies.
Informe sobre la situació professional i laboral als diferents centres i recursos del sistema de protecció a la infància i l’adolescència de Catalunya.
Oferim 5 beques per al VIII Congrés Estatal d’Educació Social.
Es presenta el programa del VIII Congrés Estatal d'Educació Social que se celebrarà a Aragó aquest any 2020.