Ens comprometem a donar suport i col·laborar amb les administracions, entitats i xarxes d'entitats que treballen en l'acollida de persones immigrades i al servei de les que sol·liciten asil.
Al voltant de 90 persones van participar a la Jornada “L'Educació Social a l'Escola", celebrada el passat 11 de maig a l’Espai Jove La Fontana de Barcelona.
Us anunciem que el VIII Congrés d'Educació Social es durà a terme a Saragossa, els dies 16, 17 i 18 d'abril de 2020 i us presentem el seu cartell.
Sota el lema "Educació social, dignitat i drets", aquesta edició del Congrés està sent organitzada pel Colegio de Educadoras y Educadores Sociales de Aragón (CEESAragón) i pel Consejo General de Colegios de Educadoras y Educadores Sociales (GCEES).
Ja podeu anar reservant les vostres agendes per aquestes dates. En breu anirem explicant les diferents opcions de col·laborar i implicar-vos-hi activament.
Només una professió que es compromet a continuar reflexionant, a assumir nous reptes, a revisar i fixar-ne les línies estratègies, pot jugar un paper útil a la societat.
Nosaltres mateixos, en el compromís de Sevilla, aprovat a l'últim Congrés, ens comprometíem com a professió a: "Construir un espai professional ampli que necessàriament es complementi amb altres disciplines i perfils professionals, que desenvolupi millores de les condicions de l'exercici professional en benefici de les persones, dels col·lectius i de les comunitats amb les que treballem, des de xarxes col·laboratives entre els diferents professionals de tots els àmbits que conformen l'Estat del Benestar ". I també a "compartir i transferir el coneixement que es genera des de la reflexió sobre la pràctica creant espais de confluència amb aquells que tenen l'encàrrec social de formar les i els professionals".
Aquest és l'objectiu que tenim en el pròxim Congrés, continuar fent professió, després dels congressos de Múrcia el 1995, Madrid el 1998, Barcelona el 2001, Santiago de Compostela el 2004, Toledo el 2007, València el 2012 i el de Sevilla el 2016. Podeu trobar més informació dels anteriors congressos a l'article de l'Alberto Fernández de Sanmamed, "VII Congreso Estatal de Educación Social, punto de partida y llegada: La construcción profesional a través de los congresos", publicat a la revista RES número 22 (febrer 2016).
Contingut extret de la pàgina web del CGCEES
Fa un mes vam publicar la notícia Hi ha educadores i educadors socials que volen treballar o no n'hi ha? en què afirmàvem que calia qüestionar-se si les condicions de treball que ofereixen moltes administracions públiques i entitats als professionals de l’educació social són prou dignes.
Emetem aquest comunicat en resposta als incidents que varen tenir lloc a Rubí el passat 14 de maig, per la manifestació de veïnes i veïnes de Rubí davant la presència de la Sra. Esther Cabanes, directora de la DGAIA, en contra de l'obertura d’acollida per a joves migrants sense referents familiars.
L’edició dels Premis RetinES d’aquest 2019 ha estat la més exitosa de totes. I amb 20 projectes audiovisuals presentats també ha estat la més renyida i el jurat ha hagut de concedir fins a 5 premis. L’ampli espectre de temàtiques tractades i la sensibilitat en què han estat abordades, són dos dels aspectes a destacar dels premis d’enguany.
Premi a la millor obra o projecte audiovisual en benefici de l’acció i/o activitat socioeducativa
Els vídeos presentats a aquesta categoria optaven a un premi de 600€ que el jurat ha decidit repartir en dos premis de 300€ entre dues propostes: El Harrak, del grup IN-VISIBLES, conduït per Adrià Jurado i Adrià Sunyol, de Cine al Marge. I Sense Filtres, de Jordi Cruiset i Carme Juidias, de l’Institut Santa Eugènia de Girona. Dos documentals que tracten, des de la sensibilitat dels seus protagonistes, dos temes d’actual rellevància i emergència.
El Harrak és un documental curt que et manté atent fins al final. Històries de vida i projectes de futur d’adolescents i joves migrants no acompanyats, sense referents familiars, on expliquen d’una manera natural i directa què han sentit en arribar a Espanya i a Barcelona i què volen aconseguir a la seva vida. D’interès per a educadores i educadors socials i per a la resta de la societat, el documental aborda amb un muntatge atractiu i excel·lent, les sensacions i les perspectives dels propis protagonistes.
Sense Filtres transmet, des del primer minut, sensibilitat i empatia cap a les adolescents i joves que han patit algun tipus de masclisme o discriminació sexista. Els relats, els primers plans i un muntatge i entrevistes sense filtres, donen com a resultat una eina audiovisual molt útil i poderosa a nivell socioeducatiu i per a la reflexió sobre gènere i masclisme.
El nou premi Millor obra o projecte audiovisual realitzat amb mòbil per joves de 18 a 30 anys es va declarar desert i el jurat va decidir fer tres mencions especials a tres projectes de la categoria general, amb la quantitat destinada a aquesta modalitat i premiar cadascun amb 100€.
#CrecerLeyendo Per una biblioteca inclusiva des de la infància, de la Fundació Biblioteca Social, és un reportatge que aborda un projecte ampli i innovador, amb diferents propostes arreu de l’Estat espanyol, amb una bona realització, d’interès per a la comunitat i per al món socioeducatiu, que descriu tots els processos del treball i amb tots els agents implicats.
Moment Feliç, de David Villarreal per a la Residència d’avis IBADA de Navarcles és un reportatge que descriu a la perfecció un projecte intergeneracional i amb el ritme i temps just, de principi a fi i amb tots els protagonistes. La peça transpira sensibilitat i emoció amb una realització notable.
La cita, del Grup teatral del Servei de Teràpia Ocupacional SOLC de Tarragona és un curtmetratge amb una idea original i atractiva, amb imaginació i humor i amb un resultat coherent i notable. S’hi ha generat un procés amb joves amb discapacitat o diversitat funcional amb un interès cabdal per a centres i professionals de l’àmbit.
Felicitats a les guanyadores i els guanyadors. Des del CEESC i RetinES agraïm la participació als Premis de totes les persones, entitats i organitzacions.
Us recomanem visualitzar totes les propostes audiovisuals presentades, diverses entre elles, de diferents formats i enriquidores; les trobareu a a la web de RetinES.
El Jurat dels Premis RetinES 2019 ha estat format per Ana Cervantes, Marta Junco Parrilla, Laura Marino, Ònia Navarro i Pep Guasch.
RetinES continua a la xarxa per a tothom. Us animem a participar a la comunitat i a contribuir a generar un recull d’obres, treballs, intencions, processos, recursos i projectes audiovisuals des d’una òptica socioeducativa.
Podeu assistir a totes les conferències, assessoraments, actes i espais.
Entrevista’t amb empreses del nostre sector al Networking Interprofessional.