Aconsegueix una entrada doble per veure El que la Walaa vol.
Coincidint amb el Dia Internacional de l’Educació Social, i per cinquè any consecutiu, el CEESC, conjuntament amb les universitats catalanes, organitzem aquesta jornada per conèixer i donar veu a l’alumnat que té l’expedient acadèmic amb major qualificació, així com els Treballs de Fi de Grau d’Educació Social amb la nota més alta de Catalunya. Posem el focus al nou talent de la disciplina que sorgeix arreu de les universitats catalanes.
L’acte té caràcter festiu, familiar, amigable i distés on es convida també professionals de trajectòria i professorat que es troben al capdavant de la professió i dels estudis en Educació Social de Catalunya, amb l’objectiu de facilitar el contacte i les sinergies entre els agents de la professió i la disciplina, el seu present i futur.
L’acte es durà a terme dimecres, 2 d’octubre a les 17.00h, a la Nau Bostik de Barcelona.
Universitat de Barcelona
Expedient: Eva Calza Riera i Maria Ribó Esteve
TFG: Judith Arévalo Pujol i Arnau Padrós Rovira
Universitat Ramon Llull-Pere Tarrés
TFG: Carles Ustrell Castellet
Universitat Oberta de Catalunya
Expedient: Clàudia Castro Martí
TFG: Àngela Alonso Ramírez
Universitat de Lleida
Expedient: Núria Gallart Guivernau
TFG: Carla Aritzeta i Júlia Trillo
Universitat Rovira i Virgili
Expedient: Sara Arrufat Vilarrodona
TFG: Marta López i Roger González Calvet
Universitat de Girona
Expedient: Alba Farràs
TFG: Anna Alonso Onieva
Universitat de Vic
Expedient: Yousra Touri El Mansouri
TFG: Aleix Blancafort Parés i Laia Martínez Fajula
Universitat Autònoma de Barcelona
Expedient: Héctor Sequi
TFG: Jordi Llopart
Tot l'alumnat rebrà un diploma i l’alta gratuïta durant un any com a col·legiats del CEESC, com a reconeixement al seu esforç.
El CEESC ens hem adherit a PDA BULLYING donant suport al seu Codi de Bones Pràctiques. Aquest codi recull els indicadors imprescindibles per a l’abordatge integral de l’assetjament entre iguals tant per l’àmbit educatiu, formal i no formal, com per l'abordatge des de la perspectiva comunitària.
La Plataforma PDA BULLYING és una proposta de bones pràctiques per a la prevenció, detecció i actuació de l'assetjament i el ciberassetjament amb origen en entorns educatius, i altres violències entre iguals (infància i adolescència).
Per això plantegen un codi de bones pràctiques que defineix els criteris i indicadors verificables que s'han de tenir en compte per tal de complir amb els requeriments consensuats pels principals agents.
Aquest codi ve sostingut per una plataforma col·laborativa que aglutina recursos i actius, sumant així efectius per superar el bullying.
Més informació:
Aconsegueix una entrada doble per veure Push.
Del 16 de setembre al 18 d'octubre trobareu al CEESC l'exposició fotogràfica "RESILIENTS: de la dificultat a l’oportunitat", de l'educador social i fotògraf César Marcos.
La resiliència és la capacitat de resistir a les adversitats, de reaccionar positivament davant les dificultats.
"RESILIENTS: de la dificultat a l’oportunitat" és una exposició fotogràfica on les fotografies es presenten acompanyades de textos que les relacionen amb la vida dels protagonistes que hi apareixen. Es tracta d'històries de superació i esperança; una invitació a llegir la nostra vida pròpia i transformar les dificultats en oportunitats.
Al final del recorregut de l'exposició, s'anima els visitants a participar i a compartir experiències.
Relats en primera persona. Una exposició de mirar fora i mirar endins.
Aquesta exposició s'emmarca dins dels actes del Dia Internacional de l'Educació Social que celebrarem arreu del territori. A la jornada del 2 d'octubre a Barcelona, podreu gaudir del taller Resilients, de la dificultat a l’oportunitat, impartit pel mateix César Marcos en què ens aproparem a la nostra història de resiliència a través de dinàmiques, reflexió i recursos per continuar transformant les dificultats en oportunitats.
La nostra energia és la nostra força.
A finals del mes de juny i a iniciativa del Col·lectiu de Protecció a la Infància del CEESC, vam fer el llançament d’aquesta enquesta amb la finalitat de conèixer la realitat dels i les professionals que treballeu a centres d'acollida o recursos residencials del sistema de protecció a la infància i l’adolescència.
En aquests dos mesos hem recollit al voltant de 700 respostes, però creiem que n’hi hauria d’haver més. Hi treballes i encara no has contestat l'enquesta? Si ja l’has respost, et demanem que la puguis compartir. Teniu temps encara fins el 15 de setembre.
El 2 d'octubre, #DiaES, presentarem un resum d’algunes dades destacades recollides de l’enquesta, i a la tardor d’aquest 2019 farem públics tots els resultats a través d’un informe i una jornada especial amb altres agents implicats en l’atenció a la infància i adolescència.
L’última intencionalitat de l’estudi és posar llum a la realitat viscuda pels professionals i incidir en lluitar, reivindicar i canviar aquelles situacions que són millorables i que beneficien tant al col·lectiu de professionals com a la població que atenem, el centre de la nostra feina.
Aconsegueix una entrada doble per veure Womanhood.