Volem la incorporació institucional i plena de les educadores i els educadors socials als centres educatius de caràcter públic.
L'objectiu del Col·lectiu d'Educació Social i Escola és la incorporació institucional i plena de les educadores i els educadors socials als centres educatius de caràcter públic.
L'any 2018 el Col·lectiu va iniciar la campanya #SumemalEScola per aconseguir la incorporació dels educadors i les educadores a les escoles, el Manifest de la qual va ser signat per més de 3.000 persones. El curs 2020/21 va ser el primer en què, oficialment, s’incorporava aquesta figura professional a centres educatius de titularitat pública a Catalunya, amb 75 professionals ubicats en centres declarats d’alta complexitat.
El Col·lectiu continua treballant per tal que la incorporació d'aquesta figura professional als centres educatius deixi de ser anecdòtica i que no estigui restringida a l'alta complexitat.
Si vols formar part del Col·lectiu i treballar per a la incorporació dels educadors i les educadores socials a les escoles, omple aquest formulari.
DOCUMENTACIÓ D'INTERÈS
CEESC
- Informe d’avaluació de l’impacte de la professió de l’Educació Social als centres educatius (CEESC, novembre 2022)
- Informe: Avaluació de la incorporació d’educadores i educadors socials als centres educatius durant el curs 2020/21 (CEESC, juliol 2021)
- Valoració del Curs en línia. Educadores i educadors socials als centres escolars (CEESC - CIFE UVic, març 2021)
- Dossier de premsa de la Campanya #SumemalEScola (2020)
- Manifest: La figura de l’educadora i l’educador social als centres escolars (CEESC, febrer 2019)
- Àmbits i funcions de la figura professional de l'educadora i l'educador social als centres escolars (CEESC, febrer 2019)
- L’educador/a social a l’escola. Diferents models de l’estat Espanyol (CEESC, desembre 2018)
- Dossier del Col·lectiu Professional de l'Educació Social a l'Escola del CEESC (CEESC, octubre 2018)
Altres
- Avaluació del projecte: “De l’equip docent a l’equip educatiu” (Ajuntament de Barcelona, 2020)
- Informe: "Acció social i educativa en contextos escolars. Situació actual dels educadors socials i els tècnics d'integració social en el sistema educatiu de Catalunya" (UOC, març 2019)
Articles relacionats al blog del CEESC:
- Educació social i escola, presentació a la UB, 1 de març de 2018.
- Educació social i escola, una trobada necessària, 28 de gener de 2016.
>>Vídeo de la xerrada a la Jornada Camins i Perspectives (2022)
A la Jornada #PerspectivES18 vam preguntar a l'Elisabeth Arpal i la Montse Sánchez, membres del Col·lectiu, pels reptes de futur d'aquest àmbit: