Durada: 30 hores
DATES DE LES RUTES: Dissabtes, 16 de març, 6 i 27 d’abril, 18 de maig i 8 de juny, de 9.00 a 14.00 h. Punts de trobada: consulteu la fitxa completa del curs.
SESSIÓ PRESENCIAL: Dijous, 9 de maig, de 15.00 a 20.00 h. Lloc: Seu social CEESC a Barcelona. Carrer Aragó 141-143, 4a planta.
100% subvencionat
Fes la preinscripció en aquest enllaç.
Automàticament després de fer la preinscripció rebràs un correu electrònic amb tota la documentació que cal que ens facis arribar per validar la teva inscripció i posar-te en la llista d'assignació de places. Les col·legiades i els col·legiats del CEESC tindran prioritat en l’assignació de plaça.
Data límit per rebre la documentació: 8 de març
Data en què rebràs la confirmació de plaça: 11 de març
IMPORTANT - Dades per afegir a l'Annex 1 que rebràs un cop facis la preinscripció:
Denominació de l’acció formativa: El caminar com a eina per a l’acció socioeducativa amb adolescents i joves
Número acció formativa: 3
Número grup: 1
Trajectes a peu i educatius a l'exterior d'aproximadament uns 10 km, nivell fàcil i suau.
Les adolescències i les joventuts estan caracteritzades per la presa de decisions que, de vegades, poden marcar l’itinerari vital o el projecte de vida. Aquestes preses de decisions estan condicionades per les pròpies expectatives, certeses i inseguretats, i, també, per influències externes.
Tot i que existeixen moltes metodologies d’acompanyament socioeducatiu, sovint es tenen converses en una postura estàtica i, fins i tot, asseguts en cadires amb una taula enmig i en format entrevista. El temps de dedicació a cada entrevista o trobada pot estar delimitat per altres tasques a fer abans i després i pel propi format metodològic de l’acompanyament. Caminar contempla el camí que s’està fent i el camí que encara hi ha per fer. Cada passa és una decisió, que es fa o bé per inèrcia o bé a partir de cert criteri, sigui estètic, sigui filosòfic, sigui pragmàtic. Caminar esdevé una valuosa metodologia per a l’acompanyament socioeducatiu a adolescents i joves, ja que es comparteix un espai, un temps, un camí, el silenci, comentaris sobre el camí, comentaris sobre l’entorn, comentaris sobre situacions que adolescent o jove i educador o educadora viuen en aquell moment, etc.
OBJECTIUS
CONTINGUTS FORMATIUS
Mòdul 1. Discursos i referències filosòfiques, estètiques, artístiques i educatives sobre l’art del caminar.
Mòdul 2. L’empoderament juvenil.
Mòdul 3. El caminar com a metodologia d’acompanyament socioeducatiu.
A càrrec de: Carles Vila Mumbrú, educador social, col·legiat 10006. Professional amb 25 anys d’experiència amb adolescents i joves. Combina l’acompanyament a adolescents i joves i famílies amb la docència universitària a la Universitat de Barcelona.
>>Descarregueu-vos la fitxa completa del curs.
Requisits per participar-hi i aspectes a tenir en compte:
Inici de l'activitat | 16-03-2024 9:00 |
Finalització de l'activitat | 08-06-2024 14:00 |
Localització | Barcelona |