Logo
  • El CEESC
    • Qui som
    • Treballem per
    • Per a què serveix el CEESC?
    • Òrgans de govern
      • Assemblea
      • Junta de govern
      • Juntes delegades
        • Junta delegada del Camp de Tarragona
        • Junta delegada de Girona
        • Junta delegada de Lleida
        • Junta delegada de Terres de l'Ebre
    • Equip de treball
    • Pla de treball 2025
    • Ètica i Educació Social
    • Normativa
    • Documents professionals de referència
    • Portal de transparència i bon govern
    • Relacions institucionals
    • Proveïdors ètics
  • Home
  • Col·legia't
    • Com col·legiar-se
    • Quotes
    • Amics i Amigues del CEESC
    • Altres tràmits i gestions
    • Habilitació
  • Xarxa professional
  • Actualitat
    • Notícies
  • Defensa
    • Incidència politicotècnica
    • Observatori de la realitat sociolaboral de l'ES
    • Manifest pels Consells de Participació
    • Posicionaments i comunicats
  • Formació
    • Accions formatives del CEESC
    • Càpsules d'Educació Social
    • Formació a mida
    • Bonificacions amb FUNDAE
    • Descomptes en formació
  • Projectes
    • Projectes propis
    • Projectes compartits
    • Projectes passats
    • Projectes recollits
  • Serveis
    • Desenvolupament professional
      • Borsa de treball
      • NIU - Suport a l'emprenedoria
      • Servei d'Acompanyament i Orientació en Processos d’Oposició
      • Vols formar part de la borsa d’expertes i experts del CEESC?
      • Servei de suport als registres de mediació i peritatge judicial
      • Programa Projecta't
      • Plataforma de cerca d'ajuts
      • Acreditació de competències
    • Assessorament i suport professional
      • Assessorament jurídic
      • Assegurança de Responsabilitat Civil
      • Servei d’Orientació en la resolució de conflictes i de Mediació en les Organitzacions (SOMO)
      • Assessorament professional personalitzat
    • Serveis de professionals a professionals
    • Descomptes i acords comercials
  • Universitats
  • Publicacions
    • Quaderns d'Educació Social
    • Full Informatiu
    • Butlletí digital
    • Blog
    • Informes de la professió
    • Coneixement i discurs professional
    • Altres publicacions
    • Normativa i acords d'interès
  • FAQ
  • Agenda
    • Activitats del CEESC
    • Activitats d'altres entitats
  • Contacte
  1. Inici
  2. Actualitat
  3. Notícies

Manifest en defensa dels drets dels infants i adolescents de Catalunya

Des del CEESC donem suport al Manifest del CNIAC.

Detalls
Publicat el 20 Novembre 2021

25è aniversari del CEESC: Campanya audiovisual

Us mostrem els vídeos que hem realitzat per celebrar el 25è aniversari del CEESC.

Detalls
Publicat el 18 Novembre 2021

11 anys sense Consells de Participació als centres de protecció

Signa el Manifest "4.348 dies sense Consells de Participació als centres de protecció"

Detalls
Publicat el 17 Novembre 2021

Visita al Parlament de Catalunya reivindicant l'Educació Social

Avui presentem l'Informe de l'estat de l'Educació Social a Catalunya 2020, juntament amb el Manifest "Des de l’Educació Social, diem prou!".

Detalls
Publicat el 12 Novembre 2021

Des de l’Educació Social, diem prou!

No volem esperar que passi més temps sense que la professió tingui el reconeixement que es mereix. 

Detalls
Publicat el 12 Novembre 2021

Ja tenim projecte guanyador de la Convocatòria d'Ajuts a Iniciatives Socials i Projectes Especials Covid-19

La vuitena edició obria una línia per a projectes que tenen en compte els col·lectius especialment afectats per la crisi de la COVID-19.

Detalls
Publicat el 11 Novembre 2021

Petició per a la continuïtat del programa Referents d'Ocupació Juvenil

El CEESC ha donat suport a la campanya Continuïtat del programa Referents d'Ocupació Juvenil que demana la continuïtat del programa, amb la forma jurídica més adequada, i mantenint els mateixos treballadors i treballadoress que han configurat les unitats d’atenció a les persones joves.

Enllaç a la campanya

 

Detalls
Publicat el 11 Novembre 2021

Seguim amb les reunions amb el Departament d'Educació

Aquest dimarts 2 de novembre una representació del CEESC s’ha reunit al Departament d'Educació amb Raquel Garcia, directora general d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa, Maite Aymerich, directora general de Currículum i Personalització i Marcel·lina Bosch, subdirectora general de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa.

L’objectiu de la reunió era fer el seguiment dels temes tractats durant l'anterior reunió al Departament el juliol passat, el futur de la professió a les escoles i continuar reclamant-ne una presència generalitzada. 

Recordem que les 75 places per educadors i educadores socials que es van obrir en centres declarats de màxima complexitat durant el curs 2020-2021, segueixen existint aquest curs en els mateixos centres. Tot i que seguim pensant que és una proposta insuficient, ja que el nostre objectiu és la plena incorporació d'educadors i educadores socials a tots els centres educatius, l'entrada d’aquests 75 professionals és una primera passa molt necessària per introduir aquesta mirada socioeducativa a l’escola.

Per això entenem que l’avaluació de la incorporació d’aquests professionals de l’educació social durant el curs passat és molt important. Des del CEESC vam elaborar el juliol passat l'informe: Avaluació de la incorporació d'educadores i educadors socials als centres educatius durant el curs 2020/21. I s’ha parlat de contrastar les informacions recollides amb les que s’està en vies de disposar des del Departament. Disposar de dades de primera mà facilitarà ajustar el paper a les necessitats i possibilitats reals, equilibrar la seva implantació en el conjunt del territori en funció de els especificitats o contrastar l’efectivitat de la mesura des de l0òptica dels diferents agents de la comunitat educativa. En aquest sentit ens emplacem a una reunió tècnica monogràfica a principis de 2022 on valorar, des de les dades obtingudes, propostes de millora o de capacitació formativa.

Es va parlar de les actuacions del Departament d'Educació incloses en el Pla de Govern de l’actual legislatura. Concretament dels objectius més vinculats amb la nostra figura i les funcions que podem desenvolupar als centres educatius. I és que justament un dels seus eixos és "Potenciar l'educació inclusiva i la igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat". 

Una de les aposes és potenciar el Pla de millora d'oportunitats educatives objectiu (PMOE), que fins ara té l’objectiu de que els centres compensin les desigualtats educatives derivades de la covid-19. Aquest s'adreça als centres del Servei d'Educació de Catalunya amb més complexitat educativa, que és justament on estan treballant els professionals de l’educació social. Però ens afirmen que aquest és un punt que caldrà anar validant any rere any i que, de moment, compta amb els mateixos recursos que l'any anterior.

Coincidim en reconèixer altres espais/plans on la figura de l’educador/a social té cabuda, com el Pla de Escoles lliures de violència, els Plans educatius entorn 2.0, o la figura de delegats del menor, que actualment recau en les direccions. Possibilitats que, bàsicament, s'emmarquen en els centres de major complexitat.

També parlem de l’eix “Enfortir el model d'escola catalana”, en el que una de les mesures és la d’augmentar les dotacions de personal per reduir ràtios, atendre les necessitats de complexitat i inclusió, i solucionar dèficits estructurals, entenent que una de les figures que caldria tenir en compte és la de l’educador/a social. 

Pel que fa a la formació per a professionals en actiu i per a la comunitat educativa, des del CEESC es fa la demanda d'una formació permanent especialitzada: de construcció conjunta, que reculli els interessos des de la base i que pugui estar construïda col·laborativament entre el Departament i CEESC. Una formació que podria imaginar-se també interdisciplinària.

Ens emplacem a la reunió tècnica a l’entorn de les dades d’avaluació per parlar d’aquest tema amb les persones responsables de formació de personal PAS i docent. I, tanmateix, es planteja poder fixar espais de treball comú, per pensar mútuament a més llarg termini i definir les estratègies compartides per consolidar el que ara no deixa de ser una incorporació puntual i anecdòtica, com una aposta decidida, universal i estable.

 

Detalls
Publicat el 05 Novembre 2021
  1. Escriure l'educació social, al podcast "Tinc una cadira" de Ràdio Intermitent

Pàgina 50 de 150

  • Inici
  • Anterior
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • Següent
  • Final

Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya  •  934 521 008  •  ceesc@ceesc.cat

Política de privacitat

Política de galetes

 

Avís legal