El 28 de gener, la Mesa del Parlament de Catalunya va admetre a tràmit el projecte de llei que regula els instruments de provisió del sistema públic de serveis socials. Aquesta iniciativa legislativa busca establir el marc per a la participació d'entitats públiques i privades dins de la Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública, mitjançant instruments no contractuals. Concretament, la llei defineix els criteris d’accés per a les entitats proveïdores i regula l’acció concertada, entre altres aspectes fonamentals.
El 6 de març, el CEESC va presentar un conjunt d’esmenes amb l’objectiu de reforçar i millorar el projecte de llei. La nostra proposta se centra a assegurar un sistema més just, equitatiu i sostenible, tant per a la ciutadania com per als professionals del sector i les entitats que gestionen els serveis socials. Les esmenes presentades destaquen la importància de situar la qualitat del servei al centre de la legislació, dignificar les condicions laborals i promoure un model de provisió de serveis que prioritzi l’impacte social i el bé comú.
A més, hem sol·licitat comparèixer davant la Comissió de Drets Socials i Inclusió per tal d'exposar el nostre posicionament i defensar les esmenes presentades.
Amb la presentació d’aquestes esmenes, el CEESC reafirma el seu compromís amb la construcció d’un sistema de serveis socials més eficient, transparent i alineat amb les necessitats de la ciutadania. Continuarem treballant per garantir que la futura llei protegeixi els drets de la ciutadania i reconegui la tasca fonamental dels professionals de l’educació social.
>>Descarregueu el document Aportacions del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya al Projecte de Llei dels instruments de provisió del Sistema Públic de Serveis Socials.