En aquesta nova edició de Camins i perspectives 2024, l’Educació Social es prepara per a la setena edició d’una nova manera de compartir, inspirar i formar els professionals de l’Educació Social del futur. L’any 2017 es va iniciar aquest projecte educatiu en què el CEESC i les universitats de Catalunya on es cursa el Grau d’Educació Social apropen els estudiants a un espai on es trobaran amb professionals que tractaran i debatran sobre diversos temes d’interès en l’actualitat del món social. 

Camins i Perspectives s’ha reinventat per acostar-se encara més als estudiants de tot Catalunya. Aquesta edició, com la passada, torna al seu format presencial original amb nous recorreguts per les universitats programats de març a maig. Durant aquest període, els estudiants tindran l’oportunitat d’interactuar, debatre i innovar amb diversos professionals de l’Educació Social. 

L’edició de Camins i Perspectives 2024 disposarà d’un espai on s’oferirà informació sobre les oportunitats laborals del nostre sector, i on també es podran conèixer i resoldre dubtes sobre el món laboral com, per exemple, els processos de contractació pública. 

No et perdis la jornada de la teva universitat on se t'obriran les portes cap a l’emocionant futur que t’espera en l’Educació Social. 

 
LLISTAT D'UNIVERSITATS I ÀMBITS:

A cada sessió del Camins i Perspectives hi haurà, a més dels professionals de cada àmbit, un membre de l'equip del CEESC a qui podreu adreçar consultes sobre aspectes de l'organització i del present i futur professional. Hi trobareu l'Eva Sasot o el Pep Guasch.

Universitat de Barcelona

📅 Divendres, 15 de març, a les 9.30 h.
📍 Sala Margarida Comas (Migdia, 4a planta) Facultat d’Educació. Campus Mundet

Universitat de Lleida

📅 Dimarts, 2 d’abril, a les 12.00 h
📍 Sala de Juntes de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida

  • ESCOLA: A càrrec de Nòelia Turmo López.

Universitat Ramon Llull-Pere Tarrés

📅 Dimecres,10 d'abril, a les 9.30 h
📍 Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés (Aula 25)

Universitat Rovira i Virgili

📅 Dijous, 11 d'abril, a les 15.00 h
📍 Aula C-009, a la planta baixa de l’edifici central Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia

Universitat Oberta de Catalunya

📅 Dimarts, 16 d’abril, a les 17.00 h
📍 Can Jaumandreu
📝Cal inscripció prèvia a través d'aquest enllaç.

Universitat de Vic

📅 Dijous, 25 d'abril, a les 15.30 h
📍 Aules C004 i C005, a la planta baixa de l'edifici C del Campus de Miramarges

Universitat de Girona

📅 Dilluns,13 de maig, a les 10.00 h
📍 Sala d'actes de la Facultat d'Educació i Psicologia

Universitat Autònoma de Barcelona

📅 Dijous, 16 de maig, a les 10.00 h
📍 Aula 39 de la Facultat de Ciències de l'Educació


LLISTAT DE PROFESSIONALS:

Gloria Berruezo, educadora social, CFGS d’Integració social, i Màster de Psicopedagogia. Ha treballat en centres d’acollida i CRAE, a una UEC i des de l’any 2016 i fins l’actualitat, al Departament d’Educació a una escola de primària de màxima complexitat, del barri de Sant Roc de Badalona.

Montse Rodó, educadora social, col·legiada 5885. Postgraduada en grups en salut mental i discapacitat. Inicia la tasca professional el 1998 en diferents col·lectius i treballa des del 2004 amb infants i adolescents usuaris de dispositius de salut mental. Actualment treballa a la Unitat d’alta hospitalització de TEA, de la Fundació Assistencial Mútua Terrassa. Forma part del Col·lectiu de Salut Mental del CEESC.

Jose Llorca, educador social, col·legiat 11206. Màster en formació del professorat de secundària especialitat en orientació educativa.  Actualment treballa al servei de salut mental infantojuvenil de la Fundació Assistencial Mutua Terrassa. Desenvolupa la tasca professionals a la Unitat de Crisis del mateix servei així com en el programa PAE TPI. Des de el 2014 combina la seva tasca professional com formador a la Fundació Pere Tarrés. Forma part del Col·lectiu de Salut Mental del CEESC.

Marina Domènech Colomina, educadora social, col·legiada 10971. Facilitadora de grups, membre del IIFACE. Actualment és coordinadora dels Punts Aquí t'Escoltem del SAIF (Servei per a Adolescents i Famílies) de l'Ajuntament de Barcelona. Ha treballat en àmbit sociocomunitari i en l'àmbit de la infància en risc.

Beatriz Moreno, educadora social, col·legiada 11209. Máster de Psicopedagogia. Durant 10 anys vaig dedicar la meva tasca professional a les UEC Baix Penedès i posteriorment vaig treballar en l'àmbit de la gent gran.  Actualment, treballo a l'esfera de la salut mental, concretament al CSMIJ El Vendrell, duent a terme el Programa d’atenció a la crisi infantil i juvenil.

Salvador Arévalo Rodríguez, educador social, col·legiat 910. Amb 25 anys d’experiència en el sistema de protecció, actualment és director del CRAE Mas Sant Jordi i delegat de Protecció a la Infància i l’Adolescència del Centre de Formació i Prevenció de Mataró. Ha treballat com a educador social al barri del Raval, ha exercit docència, i dins la mateixa institució ha coordinat un programa de parentalitat positiva, pisos ASJTET i UEC, entre d'altres.

Pablo Puertollano García, educador social. Ha treballat amb el col·lectiu d’infants i adolescents migrants no acompanyats, i actualment és educador al CRAE Mas Sant Jordi. Alhora exerceix com a tutor d’alumnes de pràctiques del Grau d’Educació Social en el mateix CRAE.

Rafa Sánchez, educador social, col·legiat 2852. Mediador comunitari. Actualment, treballa com a educador social a l'Escola Mercè Rodoreda de Santa Coloma de Gramenet i és membre del Col·lectiu d'Educació Social i Escola del CEESC. Anteriorment, ha exercit com a educador d'educació especial en diferents escoles i instituts públics de Catalunya.

Andrea Ferrer Ferrete, educadora social i col·legiada 11146. Treballa com a tècnica social en el programa de persones refugiades de la Fundació Germà Tomàs Canet a Manresa. Amb experiència en l'àmbit social vinculat a la infància i adolescència en risc d'exclusió social.

Elisabet Boó, educadora social en l’àmbit penitenciari i col·legiada 8449. Actualment treballa al Centre Penitenciari Obert de Girona, amb més de 21 anys d’experiència en l'àmbit que l'han portada a treballar a diferents centres penitenciaris catalans: Quatre Camins, La Model, Dones i Puig de les Basses. Compagina la seva feina amb tasques de consultora a la Universitat Oberta de Catalunya en el marc del grau d’Educació Social.

Sílvia Lorenz Liebanas, graduada en Educació Social per la UdG l'any 2015. Professionalment sempre vinculada als infants i joves en risc d'exclusió social. Des del 2020 treballa com a educadora social en una escola pública d'infantil i primària de la Vila de Salt.

Ramona Fernández Sebastián, educadora social i col·legiada 5830, treballa al Centre d’Atenció i Seguiment a les drogodependències de Granollers. Referent del Programa de Violència de Gènere i del Programa d'Atenció Específica als Trastorns Psicòtics Incipients (PAE-TPI).

Imma Moyano, educadora social, diplomada a la UAB, col·legiada 6039. Postgrau en Intervenció Sistèmica en Famílies i Institucions (UB), Màster en Coaching Sistèmic (UAB) i Postgrau en Supervisió (URV). Des de 2008 treballa a serveis socials; actualment treballa als Serveis Socials de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès.

Eva Mª Sasot Sierra, tècnica d'atenció col·legial del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya.

Pep Guasch, tècnic de participació, universitats i projectes del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya.


Informació sobre les edicions anteriors:

La jornada està organitzada pel Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya en col·laboració amb les universitats catalanes: Universitat de Lleida, Universitat Rovira i Virgili, Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat Ramon Llull - Fundació Pere Tarrés, Universitat de Vic i Universitat Oberta de Catalunya.

 

Amb el suport de: