Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

JORNADA: Camins i Perspectives professionals de l'Educació Social #PerspectivES20

JORNADA: Camins i Perspectives professionals de l'Educació Social #PerspectivES20

Data: 19 de març de 2020 a les 9:30h.
Lloc: Espai de Joves Casa Sagnier. Brusi, 61. Barcelona

Dirigida a estudiants d’Educació Social de tot Catalunya però, també, a altres persones interessades, el Camins i Perspectives vol ser un lloc on posar-se al dia de la professió amb una mirada àmplia a través de diversos espais integrals i dinàmics.

 

Caldrà escollir un recorregut personal d'entre els espais proporcionats:

  • Contractació pública i treball a empresa i al tercer sector i orientació laboral i professional
    Per parlar sobre tipus de contractes, de convenis, sobre oposicions, el tercer sector i l’empresa, nínxols de treball amb més oferta laboral, perfils sol·licitats, el teu currículum, com presentar-te com a educadora o educador social, etc.
  • Àrees, nínxols i espais de treball
    Per debatre amb professionals i docents de l’Educació Social especialitzats i en actiu sobre els següents àmbits treball: protecció a la infància i l’adolescència, salut mental, mediació, escola, sense llar, joventut, gent gran, presons i treball comunitari.

La Jornada finalitzarà amb la taula de tancament "Què vol dir activar-se, emprendre o inventar-se en Educació Social?" formada per professionals de l’Educació Social que han decidit prendre la iniciativa, arriscar-se en allò que creuen, fer el seu camí… I com s’ho han fet? Quina ha estat la clau del seu èxit? Agents que us inspiraran per si decidiu engegar una iniciativa des de l’Educació Social.

 

PROGRAMA

09:30 Benvinguda i entrega dels recorreguts individuals a la Jornada.

10:00 Presentació de la Jornada i de professionals i docents.

10:30 ESPAI 1 (escull el teu recorregut, un per cada espai)

11:15 ESPAI 2 (escull el teu recorregut, un per cada espai)

  • Contractació pública i treball a empresa i al tercer sector i orientació laboral i professional
  • Àrees, nínxols i espais de treball:

12:00 Descans

12:30 ESPAI 3 (escull el teu recorregut, un per cada espai)

13:15 TAULA DE TANCAMENT

 

Activitat gratuïta prèvia inscripció en aquest enllaç.


PONENTS DELS ESPAIS

Protecció a la infància i l’adolescència

  • Neus Arnal Dimas. Educadora social en centres d’acollida i justícia juvenil. Màster en Filosofia Política i investigadora freelance en migracions. Membre del Col·lectiu de Protecció a la Infància i Adolescència del CEESC.
  • Sandra Hernández. Educadora social i psicopedagoga. Actualment treballa a l’Equip d’Atenció a la Infància de l’Ajuntament de Terrassa. Membre del Col·lectiu de Protecció a la Infància i Adolescència del CEESC.
  • Pau Romeo. Educador social. Col·legiat número 8301. Treballa a la Llar la Pau, un CRAE de la Fundació Residència Assistencial de Manresa. Membre del Col·lectiu de Protecció a la Infància i Adolescència del CEESC.
  • Carmen Redondo Redondo. Educadora social. Postgrau “Acolliment en centres de protecció a la infància i adolescècia” de la Universitat de Barcelona. Col·legiada número 5841. Treballa al CRAE Maria Assumpta a Badalona. Membre del Col·lectiu de Protecció a la Infància i Adolescència del CEESC.

Salut Mental

  • Marta Pi. Educadora social. Postgrau en Relacions Humanes i dinàmiques de grups per a la intervenció socioeducativa i Màster en Treball Social Sanitari. Col·legiada número 5913. Actualment treballa en el Programa de Seguiment Individual (PSI) dins del camp de la psiquiatria comunitària a Granollers. Membre del Col·lectiu de Salut del CEESC.
  • David Ventura Lluch. Educador social. Col·legiat número 25. Des del 2012 exerceix la seva tasca professional en l’àmbit de la salut mental, concretament en un Hospital de Dia per a infants i adolescents de Sant Joan de Déu. Ha estat supervisor i formador de diferents equips educatius. Membre del Col·lectiu de Salut del CEESC.
  • Jose Tello. Educador social. Màster de Recerca de l'Educació, Currículum i Processos d'Innovació en Educació. Professor associat del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB. Vinculat a serveis socioeducatius d'acompanyament a persones que han vist modificada la seva capacitat legal d'obrar per motius de patologia dual. Forma part de la Junta Permanent de la Xarxa d'atenció a persones sense llar de Barcelona.

Mediació

  • Inmi Roura. Educadora social i mestra d’Educació Infantil. Postgrau en Mediació amb la Comunitat Gitana. Formadora en Pràctiques Restauratives i Mediació. Col·legiada número 240. Mediadora familiar. Actualment treballa a l’Institut La Bastida com a professora del Cicle formatiu d’Integració Social i coordinadora del Servei de Mediació Escolar. Membre del Col·lectiu de Mediació del CEESC.
  • Jose Tello. Educador social. Màster de Recerca de l'Educació, Currículum i Processos d'Innovació en Educació. Professor associat del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB. Vinculat a serveis socioeducatius d'acompanyament a persones que han vist modificada la seva capacitat legal d'obrar per motius de patologia dual. Forma part de la Junta Permanent de la Xarxa d'atenció a persones sense llar de Barcelona.

Sense Llar

  • Roger Fe Espín. Educador social. Cap de l’Àrea Social del Centre d’Acollida Assis. Té 15 anys d’experiència dins el món del sensellarisme. Anteriorment ha treballat d’educador de carrer amb joves en situació d’exclusió (majoritàriament bandes llatines) i dins el món de la diversitat funcional (lleure i esports). Com a tècnic de so, ha estat vinculat a diversos projectes amb la música com a eina de transformació social. Actualment està treballant al Centre d’Acollida Assís acompanyant persones en situació de sense llar. 
  • Clara Naya Ponce. Coordinadora de projectes a l’Associació Lola, No estàs sola. 
  • Jose Tello. Educador social. Màster de Recerca de l'Educació, Currículum i Processos d'Innovació en Educació. Professor associat del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB. Vinculat a serveis socioeducatius d'acompanyament a persones que han vist modificada la seva capacitat legal d'obrar per motius de patologia dual. Forma part de la Junta Permanent de la Xarxa d'atenció a persones sense llar de Barcelona.

Joventut

  • Angie Carrasco. Educadora social. Màster Interuniversitari Joventut i Societat. Especialitzada en l’àmbit de la joventut, la seva trajectòria professional s’ha desenvolupat en el sector de l’acció social, les polítiques públiques i el lleure. Actualment treballa com a tècnica de joventut a l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat.
  • David Lesan. Educador social. Llicenciat en Psicopedagogia, Tècnic de joventut del Servei Comarcal de Joventut del Consell Comarcal del Segrià.
  • Anna Planas Llado. Doctora en Pedagogia i coordinadora del grau en Educació Social de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona. També imparteix docència en el Màster Interuniversitari Joventut i Societat.

Gent Gran

  • Quico Manyós. Llicenciat en Filologia Catalana i habilitat com a educador social. Col·legiat número 6625. Especialitzat, consultor i assessor en bones pràctiques, comitès d’ètica i serveis d’atenció a la dependència. Director general de Dignetik SL. Membre del Col·lectiu de Salut del CEESC.
  • Carme Ruiz Yélamos. Educadora social. Col·legiada número 6315. Membre del Col·lectiu de Salut del CEESC. Des del 2003, treballa en un hospital de dia per a persones amb deteriorament cognitiu i/o demència.
  • Montserrat García Oliva. Directora del grau en Educació Social de la Facultat d’Educació i Treball Social Pere Tarrés - URL. Directora del Màster en Gerontologia i Promoció de l'Autonomia Personal. Docent i investigadora a la mateixa universitat.

Presons

  • Elisenda Sancenón. Educadora social. Llicenciada en Antropologia Social i Cultural. Col·legiada número 7465. Treballa al Centre Penitenciari Quatre Camins. Ha estat tutora i consultora de la Universitat Oberta de Catalunya. Membre del grup de treball de l’entrevista motivacional dins l'àmbit penitenciari. 
  • Elisabet Boó. Educadora social. Llicenciada en Psicologia i Màster en Criminologia. Curs de Formació Ocupacional de l’educador/a en el medi penitenciari. Col·legiada número 8449. Treballa al Centre Penitenciari Puig de les Basses i és tutora i consultora de la Universitat Oberta de Catalunya. Membre de la Comunitat de Pràctica (CoP) d’educadors/ores socials de centres penitenciaris. Membre del grup de treball de gamificació a les presons. 

Escola

  • Rosa Guitart Aced. Mestra i psicòloga educativa. Professora de la UVIC-UCC dels graus d'Educació Social i Mestres. Membre del Col·lectiu d’Educació Social i Escola del CEESC.
  • Inés Fontanals. Educadora social. Col·legiada número 7752. Ha treballat en protecció a la infància, serveis socials i actualment en gent gran. Membre del Col·lectiu d'Educació Social i Escola del CEESC.
  • Mireia Molina. Educadora social. Actualment treballa a la Sala Jove Bon Pastor de Barcelona. Col·legiada número 9016. Membre del Col·lectiu d'Educació Social i Escola del CEESC.
  • J. Reinaldo Martínez-Fernández. Doctor en Psicologia amb èmfasis en processos cognitius per la Universitat de Barcelona (UAB). Actualment és el Coordinador del Grau d’Educació Social de la UAB i el seu àmbit d’acció són els patrons d'aprenentatge, l'aprenentatge autoregulat i la formació en investigació al llarg de la trajectòria acadèmica. 

Treball comunitari

  • Antonio Alcántara. Educador social. Màster en Innovació Educativa i Avaluació de Programes Formatius. Col·legiat número 10016. Especialitzat en gestió comunitària. Professor a la Universitat de Barcelona i membre de l’equip pedagògic de la Perifèrica (ESS) i de l’Ateneu Popular 9Barris. 
  • Laura Marino. Educadora i treballadora social. Llicenciada en Sociologia. Col·legiada número 8598. Treballa al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies fent seguiment de programes d'intervenció comunitària en els barris. Membre del Col·lectiu de Professionals del Treball Comunitari de Catalunya, entre altres.

Taula de tancament: "Què vol dir activar-se, emprendre o inventar-se en Educació Social?"

  • Antonio Alcántara, de La Perifèrica. La Perifèrica està especialitzada en processos de participació, acció comunitària i inserció laboral a través de la cuina. Treballa en el marc de l’economia social i solidària.
  • Mercè Aranda, de Tata Inti SCCL. Tata Inti és una cooperativa de treball d’iniciativa social, sense ànim de lucre, nascuda a Barcelona de la mà d’una família inquieta, creativa i somiadora.
  • Quico Manyós, de Dignetik. Dignetik t’ajuda a treballar l’autonomia personal, la dignitat de la persona i la reflexió ètica en el dia a dia de la teva empresa.

---

Aquesta jornada està organitzada pel Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya en col·laboració amb les universitats catalanes: Universitat de Lleida, Universitat Rovira i Virgili, Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat Ramon Llull - Fundació Pere Tarrés, Universitat de Vic i Universitat Oberta de Catalunya, i l’Espai Jove Casa Sagnier.

 

Informació bàsica

Inici de l'activitat 19-03-2020 9:30
Finalització de l'activitat 19-03-2020 14:30
Localització
Barcelona
Carrer d'Aragó, 141, 08015 Barcelona, España
Barcelona