Reconeixement de l'educació social com a professió sanitària
Amb aquest document, des del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya argumentem la necessitat d’incloure la professió d’Educació Social dins el catàleg de professions sanitàries regulades per la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d’ordenació de les professions sanitàries.
El document fa una breu aproximació entre la professió de l’Educació Social i altres professions sanitàries titulades reconegudes per la Llei 44/2003 o la professió de Treball Social, ja que molts dels equips de salut realitzen un abordatge terapèutic global i multidisciplinari.
Dins dels equips multidisciplinaris de salut s'han observat unes mateixes línies d’intervenció i/o principis comuns que tenen en compte la persona en la seva integritat, així com el seu present, la seva evolució i les diferents dimensions i sistemes on interactua. Així doncs, desgranant tasques i funcions dels diferents perfils de salut que intervenen en els processos d’atenció a la persona en situació de malaltia, i fent una comparativa amb funcions i tasques pròpies de l’educador/a social, el document mostra una sèrie de correlacions que justifiquen el reconeixement de l'educació social com a professió sanitària.
Document realitzat i consensuat pel Col·lectiu professional de Salut Mental del CEESC i la Comissió d'Educadors i Educadores Socials en Drogodependències (CESD).
>>Llegiu o descarregueu-vos el document complet