La realitat dels Serveis Socials dels municipis de Catalunya

Han passat 16 anys des que el Parlament de Catalunya va aprovar la Llei 12/2007 d’11 d’octubre, de serveis socials. En aquells moments es va celebrar molt l'aprovació d'aquesta norma, ja que havia de ser la quarta columna de l’estat del benestar i havia de permetre l’accés universal de tota la ciutadania als serveis socials, d’acord amb el que estableix el preàmbul d’aquesta llei: “Els serveis socials són el conjunt d'intervencions que tenen com a objectiu garantir les necessitats bàsiques dels ciutadans, posant atenció en el manteniment de llur autonomia personal i promovent el desenvolupament de les capacitat personal, en un marc de respecte per la dignitat de les persones”.

Ara bé, en els darrers temps, des del CEESC ens qüestionem la qualitat que s'està podent oferir a la ciutadania des dels serveis socials, a causa de la manca de finançament d'acord amb els costos reals dels serveis, la congelació dels preus d’aquests serveis, la necessitat de l'actualització de la Cartera de serveis socials i del desplegament extensiu del Pla Estratègic de Serveis Socials, així com de l'augment dels riscos laborals i psicosocials dels professionals d'aquests serveis.

Amb aquest document volem explicar la situació dels serveis socials i demanar a les administracions solucions a uns problemes que fa temps que s’arrosseguen, que afecten els treballadors de l’acció social i que qüestionen la universitat del serveis socials i la seva qualitat.

 

>>Llegiu o descarregueu-vos l'informe complet