Aproximació al perfil, les funcions i les tasques professionals a les organitzacions i projectes d’arts comunitàries a Catalunya
Del 21 d’abril al 4 de maig del 2021, Basket Beat i el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya van llençar una enquesta inèdita en l’àmbit de les arts comunitàries a Catalunya de la qual es volien extreure les primeres dades sobre el paper que tenen els educadors i les educadores socials als projectes i les organitzacions respectives.
L’enquesta era oberta a tothom qui professionalment o de manera voluntària participava en algun projecte o organització implicada en les arts comunitàries, fos o no professional de l'educació social. Parlem d’una aproximació al perfil, les funcions i les tasques professionals (de tothom) a les organitzacions i projectes d’arts comunitàries a Catalunya perquè sabíem que per abordar el paper de les educadores i educadors socials hagués calgut un qüestionari més extens, més temps i uns recursos que no teníem a l’abast.
Dues conclusions generals de l’enquesta són que la professió de l’Educació Social és quasi inexistent en organitzacions o projectes d’arts comunitàries. I que qui treballa en aquest sector no regulat té una gran implicació en el projecte o l’organització i s’organitza d’una manera transversal amb poca o cap jerarquia. Un sector al qual es dediquen força hores a fer tot tipus de tasques i a complir amb diferents funcions.
Unes 25 persones van acompanyar la presentació d’aquests resultats a Fabra i Coats (Sant Andreu, Barcelona) per després, a través d’una dinàmica i treball en grups, aprofundir en alguns aspectes que es preguntaven a l’enquesta i els elements a tenir en compte de tota construcció d’un projecte en arts comunitàries. El resultat d’aquest treball en grups ajudarà a definir i projectar millor el perfil professional del sector, en especial, el de les educadores i els educadors socials.
Descarregueu-vos i llegiu els resultats complets de l'enquesta.