Resum del #DiaES 2018.
El 2018 les activitats per celebrar el Dia Internacional de l'Educació Social van comprendre tant la celebració com la reflexió i la memòria històrica de la disciplina i la professió.
El tractament i l’aprenentatge dels errors professionals va ser un dels eixos vertebradors de les activitats plantejat al voltant del #DiaES del 2018, que es plasma amb la metàfora de l’art japonés del kintsugi, una tècnica que reconstrueix peces de ceràmica trencades amb or, deixant a la vista les esquerdes i donant un valor diferent a la peça.
La memòria històrica, la mediació i l’ètica, necessàries en aquest món imperfecte, van ser els altres eixos que van configurar el programa del #DiaES 2018.
Actes #DiaES 2018 - El valor de la imperfecció
- Una Llei per a l’Educació Social? Parlem-ne!
Sessió de treball oberta al conjunt dels professionals col·legiats per explicar els continguts de la Llei d’Educació Social. - Celebrem i construïm professió 2018
Per quart any consecutiu i aquest, coincidint amb el Dia Internacional de l’Educació Social, el CEESC, conjuntament amb les universitats catalanes, vam organitzar aquesta jornada per conèixer i donar veu a l’alumnat que té l’expedient acadèmic amb major qualificació, així com els Treballs de Fi de Grau (TFG) d’Educació Social amb la nota més alta de Catalunya. Amb l’objectiu de posar el focus al nou talent de la disciplina que sorgeix arreu de les universitats catalanes. - Carnaval de blogs: Com ser educador/a social i no morir en l’intent?
Aquest any vam proposar a les blogueres i els bloguers de l’Educació Social, que ens parléssin dels errors professionals. 13 veus diferents ens van parlat del tractament i l'aprenentatge d'aquests errors. - Mediació i comunitat. Una mirada des de l’acció social
Més d’un centenar de persones van participar a la Jornada, que es va centrar en 3 temes: acció social, comunitat i mediació. - Com estan treballant els professionals d’educació social a les escoles i instituts? Mostra d’experiències
Per tal de reconèixer i reivindicar la tasca de la figura professional de l’educador/a social dins les escoles i els instituts, des del Col·lectiu professional d’educació social i escola del CEESC van presentar aquesta Càpsula que n'exposava experiències de treball. - Com ser educador/a social i no morir en l’intent? Un cas teatralitzat
En la nostra professió es cometen errors. En aquesta activitat formativa teatralitzada es va posar el focus en el lideratge i en aquelles accions que se’n deriven per poder detectar errors, per ser educadors socials i no morir en l’intent. - La Maternitat, 30 anys després. Celebració del #DiaES
La delegació a Lleida del CEESC va celebrar el Dia Internacional de l'Educació Social amb un acte que va posar una mirada al passat, per analitzar millor el present i plantejar millores de futur. - Festivalet'ES a Girona
Música, consells i festa per l'acompanyament i la dignitat de les persones. - Peixera Ètica: Posem un mirada ètica a la tasca professional
El treball socioeducatiu amb persones implica disposar d'un fonament teòric, d'una tècnica per traduir el coneixement en accions i també d'una ètica que orienta el professional sobre les seves responsabilitats. L'ètica i la tècnica es retroalimenten entre elles i es determinen mútuament, de manera que els principis i valors de referència no es poden pensar al marge dels marcs tècnics de treball, de la mateixa forma que aquests marcs tècnics no poden construir-se al marge dels principis que els professionals han decidit que són la seva referència.