Aquest dimarts, 10 de juliol, la presidenta del CEESC, Maria Rosa Monreal, i la vicepresidenta i el vicepresident del CEESC, Francesca Ferrari i Lluís Vila, es van reunir amb la Directora General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència, Georgina Oliva.
La trobada venia motivada per parlar de l'obertura que s'està fent de centres d’acollida i residencials per a infants i adolescents estrangers no acompanyats. El CEESC ens vam oferir per facilitar la dotació en aquests centres amb educadores i educadors socials, a través de la nostra borsa de treball. També vam expressar la conveniència de disposar d’un espai estable de treball en què participin les entitats contractants.
Durant el primer semestre de l'any han arribat a Catalunya a l’entorn de 1.000 infants i adolescents estrangers no acompanyats. Des de la DGAIA s’està treballant en dissenyar un model d’intervenció específic per a aquest col·lectiu i se’ns va expressar la voluntat de fer-nos partícips del seu disseny.
D’altra banda, vam parlar de la necessitat del desplegament de la Llei d'Infància. El propòsit és reactivar-ne els grups impulsors, aprofitant el consens que va suposar en el seu dia, i evidenciar la necessitat d’augmentar els recursos destinats a aquest col·lectiu.
Es va parlar també de la necessitat de prestigiar la professió de l’Educació Social. Vam poder presentar la feina que s'està fent per tal d’aconseguir l’aprovació d’una Llei d’Educació Social, una llei que ordeni i reguli els aspectes essencials de l’exercici de la professió d’educador/a social.
En la mateixa línia de defensa de la professió, el CEESC vam posar a disposició del Departament la taula de coordinació interuniversitària, un espai que reuneix els coordinadors dels estudis d'ES de les 9 universitats que l'ofereixen a Catalunya.
Veiem en aquesta reunió amb Georgina Oliva la voluntat de recuperar la fluïdesa de comunicació entre la DGAIA i el CEESC. I estem esperançats de veure que partim de la idea comuna que el sistema de protecció és tot allò que afecta la vida del conjunt dels infants i perquè hem definit una agenda de treball, que esperem que es faci efectiva en benefici del conjunt del sistema i dels seus protagonistes.