L’educació social és una professió que té una important càrrega política i valorativa, de manera que la identitat dels seus professionals està marcada substancialment per l’ètica. L’educador/a social ha de ser un professional reflexiu amb capacitat d’interpel·lar-se i interpel·lar el seu entorn. Això implica que, més enllà de les capacitats tècniques, imprescindibles per a una bona acció professional, l’educador/a social ha de disposar de competències ètiques, que són les que l’orienten en el sentit de la seva tasca.
L'assemblea del CEESC de desembre de 2016 va aprovar el Document marc per a la Creació del Comitè d'Ètica del CEESC, un dels objectius del qual és incorporar el discurs ètic a la pràctica professional i la sensibilització d’una cultura ètica de la professió. La preocupació per la dimensió ètica de la pràctica professional sempre ha estat present, les diferents reflexions constitueixen el testimoni de la vida quotidiana de la professió i sovint resten amagades a les entitats i formen part de la seva història privada.
Al web del CEESC volem recollir, conservar i donar a conèixer els diferents documents que s’han generat des dels equips i les institucions per posar-los a l’abast de tot el col·lectiu i avançar plegats cap una reflexió sobre la responsabilitat ètica de la professió. A banda dels documents ja publicats, volem que ens feu arribar les vostres reflexions al voltant d'aquest tema i les posarem disposició de tots els professionals en aquest apartat de la web. Esperem les vostres aportacions a
A més, estem preparant una acció formativa sobre ètica per a aquest 2017 i ens agradaria conèixer els vostres interessos. Quina formació en temes d’ètica us agradaria que oferíssim? Esperem les vostres propostes a