Des del passat 27 de desembre el Consejo General de Colegios de Educadores Sociales (CGCEES) està duent a terme la campanya #PorunaleydeEducaciónSocial.
L'objectiu d’aquesta campanya és la creació d'una llei que reguli la professió d'educació social, que visibilitzi, dignifiqui i reivindiqui la importància de la nostra professió per a la societat. Per això es demana que el major nombre de persones i institucions possible de peticions al Ministeri, començant per la del CGCEES, seguint per la dels Col·legis, altres institucions, persones col·legiades i la ciutadania sensibilitzada que vulgui donar suport a aquest procés.
Aquesta setmana el CGCEES ha emès un comunicat davant de la resposta a aquesta campanya que ha ofert el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, que ens demana que “ara més que mai hem de treballar per augmentar les peticions i assolir el objectiu que ens hem plantejat”.
Comunicat (pdf)
- Mira el vídeo “¿Por qué una Ley de educación social? ¿Por qué insistimos?"
- Més informació de la campaña.
Participar a la campanya!
Qualsevol persona o entitat pot sumar-se a la petició presentant una sol·licitud de creació de la llei.
Us posem a l'abast 3 models de petició diferents:
- Model de petició de creació de la Llei d'educació social per a persones col·legiades.
- Model de petició de creació de la Llei d'Educació Social per a ciutadania - la podeu signar si sou estudiant d'educació social.
- Model de petició de creació de la Llei d'Educació Social per a entitats.
Podreu presentar la vostra sol·licitud en qualsevol registre públic i, si teniu certificat digital, a la seu electrònica del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat. (Les entitats haureu de fer-ho per la seu electrònica obligatòriament).
Per fer el seguiment de la campanya: web del CGCEES (http://www.eduso.net/noticias/) i xarxes socials del CGCEES - Facebook i Twitter amb les etiquetes #10añosdeCGCEES i #PorunaleydeEducaciónSocial.
Us animem a participar-hi i a fer-ne difusió a través del vostre cercle i les vostres xarxes socials.