Avui hem enviat un comunicat de premsa en què reclamem la incorporació d’educadores i educadors socials als centres educatius per fer front als reptes que ens planteja la crisi actual i en el qual destaquem que els educadors i educadores socials són els professionals essencials per fer front als nous reptes amb què es troba l’escola en l’actualitat i que cal prendre’s la crisi de la COVID-19 com una oportunitat per repensar l’escola i la comunitat educativa i comunitària en la seva globalitat.
Després de 6 anys d'intents infructuosos de trobades amb el Departament d'Educació, des del CEESC demanem, un cop més:
- Una trobada entre el Conseller d’Educació i el CEESC per tal de posar sobre la taula l'oportunitat que representa aquesta crisi per repensar l'escola i dotar-la d'uns professionals que ara més que mai considerem indispensables.
- La inclusió de la figura de l’educador/a social en els centres educatius, com a agent educatiu i que, a tal efecte, s’hi creï el “Departament d’Educació Social”, amb aquest personal especialista.
- La creació d’una Borsa d'Educadors i Educadores Socials per part del Departament d’Educació, per tal que els centres educatius puguin gestionar la incorporació d’aquesta figura.
Aquesta demanda de trobada amb el Conseller d'Educació ha estat igualment tramitada a través d'una carta enviada al Sr. Josep Bargalló avui mateix.
Mitjans que recullen les peticions del CEESC:
- Educadores sociales reclaman incorporar su labor a centros educativos, La Vanguardia
- “No sé com atendrem els alumnes si no hi ha més docents”, Ara
- Els educadors socials tornen a reclamar la seva inclusió a les escoles arran de la crisi de la covid-19, Betevé
- El Col.legi d'Educadors Socials demana que s'inclogui aquesta figura als centres escolars, Lleida Televisió
- Els educadors socials reclamen que se’ls incorpori als centres educatius per afrontar els efectes de la pandèmia, La República