Aquest dimecres, 7 d'octubre, es va fer la presentació pública de la campanya “Jo faig un 36 per a la Fundació SER.GI”.
L'objectiu d'aquesta campanya és recaptar fons per al seu projecte de Masoveria Urbana, que permet l'accés a l'habitatge a un preu més econòmic, a canvi de petites reformes per part del llogater.
La fundació SER.GI va engegar el seu projecte de masoveria urbana ara fa tres anys, a finals del 2012. Aquesta fórmula de lloguer social permet que les famílies en risc d'exclusió puguin abaratir el preu de l'arrendament a canvi de fer millores pactades als habitatges.
La intenció és que qui vulgui pugui contribuir amb 36€ anuals, tres euros mensuals, per cobrir la gestió de com a mínim 5 habitatges que es destinaran a persones o famílies en risc d’exclusió i que han perdut el seu lloc de treball o que no poden arribar a pagar un lloguer a preus de mercat, però que tenen les habilitats i experiència suficient, ells o persones del seu entorn, per fer les obres de millora. (www.fundaciosergi.org/colabora/faigun36/)
Al CEESC som conscients que l'encariment de l'habitatge és una greu problemàtica social i que hi ha entitats com la Fundació SER.GI que tenen projectes per pal·liar-ho, per això recolzem la campanya i us encoratgem a col·laborar-hi.
La presentació de la campanya va anar a càrrec de Bru Pellissa i Jaume Fàbrega, president i vicepresident, respectivament, de la Fundació SER.GI, acompanyats dels representants de les entitats que recolzem la campanya: el Col·legi de Pedagogs de Catalunya, el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya, el Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Girona, el Gremi d’Instal·ladors de Girona, l’Associació d’Hostaleria de Girona i Radial i l’Associació Gironina d’Empresàries.