El passat divendres 19 de març es va celebrar l’Assemblea Ordinària del CEESC, en format virtual.

Aquest 2023 ha sigut el primer any complet de gestió de l’actual Junta de Govern, que aquest mes de març ha complert el seu segon any de mandat. En aquesta Assemblea s’hi van presentar la Memòria d’activitats i el Balanç i el compte de resultats de 2023, que es van aprovar per unanimitat.

Durant el 2023 s’ha iniciat un procés de revisió i reestructuració del funcionament del CEESC, buscant clarificar el funcionament, els rols i les funcions dels òrgans de govern i de l’equip tècnic, així com la relació de la Junta de Govern amb l’equip de treball i altres col·laboradors. Així, s’han distribuït encàrrecs a través de 3 grans eixos principals: Consolidació de la professió, Acompanyament, assessorament i cura (individual) i Coneixement i discurs. I aquests estan acompanyats de 7 eixos transversals: Vincles,  Secretaria, Economia, Comunicació, Territoris, Llengua i Informàtica que permeten repartir esforços i equilibrar la dedicació de les persones amb responsabilitats polítiques.

En paral·lel a la posada en marxa d’aquest canvi de model organitzatiu, el CEESC ha dut a terme un procés d’anàlisi institucional. Un procés per reforçar el Col·legi, fonamentant-lo en la solidesa i reconeixement que té actualment la institució, però obrint els camins decidits en el Pla de Mandat a mig termini. Es vol afrontar una transició organitzativa que actualitzi la corporació per posar en valor la professió que representa. Aquesta anàlisi institucional es tancarà durant aquests primers mesos del 2024.

Durant l’Assemblea, Marta Fité ha repassat la feina feta durant el 2023, tot resseguint la Memòria. Un any en què s’ha fet molta feina, però s’ha remarcat que encara en queda molta per fer. S’ha agraït a totes les i els professionals que estan implicats al CEESC, puntualitzant que els reptes aconseguits són en gran part gràcies al seu esforç i imaginant tot el que es podria arribar a aconseguir si fóssim més.

L’Olga Giner, tresorera de la Junta de Govern, ha estat l’encarregada de presentar el Balanç i el Compte de resultats de 2023, que mostra que l’economia del CEESC és una economia sanejada.

Després d’aquesta primera part, a l’Assemblea s’han presentat dos punts d’informació. D’una banda es parla del 5è Congrés de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats. El Congrés és un referent per als professionals d’àmbit local de Catalunya i és, també, un espai de formació permanent per a les figures professionals que configuren els equips de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats: professionals de la pedagogia, del treball social, de la psicologia i de l’educació social. En aquesta edició, la secretaria tècnica recau en el CEESC. L’Ònia Navarro, que és qui encapçala aquesta secretaria tècnica, va presentar-nos el Congrés, que tindrà lloc els propers 27 i 28 de maig amb activitats de matí i tarda, sota el lema: “NAVEGAR (avançant) en els marges de la intervenció social”. La seu principal del Congrés serà el Teatre Lliure de Montjuïc, tot i que hi haurà sessions que es duran a terme a diferents espais del Districte Sants-Montjuïc. La nova web i imatge del Congrés es van presentar el passat 26 de març, dia en què també es van obrir les inscripcions.

Per altra banda, s’ha parlat del canvi de seu. El president de la Junta de Govern, Marc Queralt, explica que s’ha creat un eix de treball per parlar de les seus, en relació amb una de les 5 línies estratègiques definides en el Pla de mandat: “Promourem la transformació de les seus del CEESC, establint les aliances necessàries, i fent-les més obertes, participatives i properes”. S’ha desplegat amb 5 accions, que queden detallades al Pla de treball i que s’han començat a abordar. S’informa que si s’acaba produint algun canvi de seu, caldrà convocar una assemblea extraordinària.

En el torn de precs i preguntes es plantegen dos temes. Primerament sobre com s’està treballant per tal que educadores i educadors socials puguin fer supervisió i si s’impulsa d’alguna manera des del CEESC.

Des del CEESC es va crear una Borsa de supervisors i supervisores del per poder contactar-hi en cas de tenir alguna demanda de la teva especialització i, a més, per poder reconèixer que hi ha professionals de l’educació socials supervisors. Actualment aquesta borsa compta amb 29 persones.

En segon lloc es parla del moviment que alguns col·lectius professionals estan fent per reclamar ser considerats funcionaris del grup A1, en comptes del grup A2. 

Com a Col·legi estem a favor d’aquesta petició de reconeixement professional. De moment hem fet una consulta al Servei d’assessorament jurídic, és un tema que caldrà treballar a nivell estatal a través del CGCEES. Per ara podeu trobar més informació sobre aquest tema a l’apartat de Preguntes freqüents de la nostra pàgina web: “Com es divideixen els grups de classificació professionals a la Funció Pública?” i “Amb la diplomatura o el grau en Educació Social podem ser funcionaris del grup A1?”