El nou Consell Escolar Municipal de Lleida s'ha convertit en el primer consell escolar de Catalunya a incorporar la figura de l'educador/a social entre els seus membres. Això, fruit de l'aprovació del nou reglament del CEM en el Ple municipal de la Paeria del mes de desembre.
Aquest dimarts 27 de febrer, s’ha celebrat la primera sessió després de l’aprovació d’aquest nou reglament, que busca donar resposta a les línies marcades pel Projecte Educatiu de Ciutat. El text contempla que cal promoure "un treball en xarxa i cohesionat, partint de la participació i de la col·laboració transversal entre totes les institucions i agents educatius". Així que una de les principals novetats del nou CEM és la incorporació del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya. La nova normativa busca "superar l'àmbit estrictament escolar en coherència amb la Carta de Ciutats Educadores i amb el Projecte Educatiu de Ciutat" i assumir el repte de fer "possible la integració de tot l’alumnat i les seves famílies, l’èxit educatiu, la millora en la qualitat de l’ensenyament i de la cohesió social".
Albert Font-Tarrés, vicepresident del CEESC i president de la junta delegada a Lleida, assumeix el paper de membre titular al CEM de Lleida mentre que Lídia Acosta, educadora social col·legiada, en serà la membre suplent. Tots dos membres han assistit a la primera sessió del nou CEM.
A més del CEESC, en formen part el director territorial del Departament d'Educació, regidors de la Paeria, representants dels docents, famílies, alumnat, personal d'administració i d'atenció educativa, direccions de centres, sindicats, col·legis professionals i entitats vinculades a la comunitat educativa.