Aquest any continuem estirant el fil d’Ariadna del que han estat els darrers números dels Quaderns d’Educació Social. L’espai de reflexió que constitueix el Consell de Redacció se segueix fixant en aquelles històries comunes que sorgeixen d’experiències que es transmeten en l’escenari educatiu i social contemporani.
Aquest Quaderns recull lògiques d’intervenció que trenquen dicotomies i que generen espais comunitaris i de xarxa des del marc de la justícia social. Així, el monogràfic vol qüestionar els diferents àmbits d’actuació i la seva continuïtat, servint-nos del concepte polisèmic “marge”.
Permeten els àmbits d’actuació de l’educació social desprendre’s de certa rigidesa a l’hora de posar-nos en acció? Com podem col·lidir entre àmbits? Els articles venen dels marges i situen qüestionaments possibles… És possible situar els marges al centre de l’educació social?
Podeu consulteu el sumari del Q25 i veure les primeres pàgines de la revista (pdf).
Igual que en el número anterior, la il·lustradora Gala Pont és l'autora de la portada i de les il·lustracions que acompanyen tota la publicació del Quaderns.
Les persones que hi esteu subscrites, els rebreu a inicis del 2024. I, si no ho esteu, encara hi sou a temps.
I en el mateix moment que publiquem el número anual, es publica en línia i en obert el número anterior de la revista. Així que ja podeu consultar el número 24 dels Quaderns: "15 anys dels «Documents professionalitzadors»: Recorregut, vigència i presència (?)”. Un número que pretén ser un espai d'obertura a la reflexió sobre la nostra professió a través de la revisió dels Documents des de diferents òptiques, ja sigui fent un recorregut genealògic de la seva gestació, com donant veus als professionals que coordinen programes i projectes en l'àmbit de treball de l'educació social, i passant per la veu dels estudiants universitaris en relació amb la seva formació.
També pots consultar en línia tota la col·lecció sencera dels Quaderns d'Educació Social.
Si encara no n’ets subscriptor/a, tens la possibilitat de fer-te’n. Rebràs el Quaderns en paper a casa quan el publiquem.