Ja podeu consultar en digital i en obert el número 24 de la revista Quaderns d'Educació Social: 15 anys dels «Documents professionalitzadors»: Recorregut, vigència i presència (?)
L'any de publicació del número va fer 15 anys que es van crear els Documents Professionalitzadors, que són la suma dels tres documents bàsics que s’estableixen com a base per articular la cultura i la identitat de la figura de l’educadora i l’educador social: la Definició d'Educació Social, el Codi deontològic de l’educadora i l’educador social i el Catàleg de funcions i competències de la professió.
La celebració d'aquesta efemèride ens ha portat a dedicar-los la part monogràfica del Quaderns d'Educació Social número 24: “15 anys dels «Documents professionalitzadors»: Recorregut, vigència i presència (?)”.
L’educació social opera en territoris de frontera, i ara, més que mai, volem construir una acció educativa compromesa amb la promoció i la vinculació cultural dels subjectes amb qui treballem. Esdevé, doncs, imprescindible crear espais de reflexió i mantenir els referents teòrics que ens orientin en la nostra pràctica. És per aquest motiu que apuntem a l’intent de poder donar espai a projectes educatius vertebrats pel dret a l’educació i al seu caràcter pedagògic.
Així, el monogràfic pretén ser un espai d'obertura a la reflexió sobre la nostra professió a través de la revisió dels Documents des de diferents òptiques, ja sigui fent un recorregut genealògic de la seva gestació, com donant veus als professionals que coordinen programes i projectes en l'àmbit de treball de l'educació social, i passant per la veu dels estudiants universitaris en relació amb la seva formació.
I més enllà del monogràfic, s'ha plantejat l'abordatge d'alguns dels reptes actuals de la professió. Per això, es conversa amb Dani Zelko a partir de les seves pràctiques artístiques; es proposa reflexionar la professió des de la renda bàsica universal; i, per acabar, s’obren possibilitats pràctiques des del cooperativisme d’habitatge sènior i la inserció laboral de persones en situació d’irregularitat administrativa.
La il·lustradora Gala Pont és l'autora de la portada i de les les il·lustracions que acompanyen tota la publicació del Quaderns.
Podeu consultar el número en obert aquí: 15 anys dels «Documents professionalitzadors»: Recorregut, vigència i presència (?) .
En el mateix moment que publiquem el número anual en paper, es publica en línia i en obert el número anterior de la revista. D'aquesta manera teniu disponible en format digital i en obert tota la col·lecció dels Quaderns, menys el número d'enguany, el número 25: Sacsejant els àmbits.
El Quaderns d'Educació Social vol ser una eina de difusió i aprofundiment de temes d'interès per a l'educació social. És la revista anual del CEESC, que es publica en format paper des de 2002. En una primera etapa es tractava d’una revista monogràfica, en què es van tractar temes com la mediació, la salut mental, l’ètica, la infància... El 2012 es va començar una nova etapa, en què la revista inclou, a més del monogràfic, abordat des de diferents perspectives, articles, reportatges, experiències i entrevistes que aborden temàtiques d’interès actual i social.
Recordem que us hi podeu subscriure en format paper, sigueu o no membres del CEESC així com adquirir números solts. Aquí hi teniu tota la informació.