Davant de l’èxit de l’#EncapsuladES de Sant Jordi, ens connectarem un altre cop per fer un nou directe amb l'objectiu de recomanar lectures de cara a l'estiu. En aquesta edició, comptarem amb educadors i educadores socials que han escrit llibres recentment, posant èmfasi en la importància d'escriure des de l'educació social i donant visibilitat a algunes de les publicacions més actuals.
A més, presentarem els Quaderns d’Educació Social, la revista anual del CEESC que inclou un monogràfic abordat des de diferents perspectives, així com articles, reportatges, experiències i entrevistes que tracten temàtiques d’interès actual i social.
Ens veurem les cares el proper dimarts, 13 de juny, a les 12.00 h, a través del nostre perfil d’Instagram per parlar de tres llibres i dels Quaderns d’Educació Social amb els seus respectius autors i autores. No us ho perdeu!
>>Si et vas perdre l’EncapsuladES de Sant Jordi, el pots tornar a veure aquí.
El valor de los cuidados
La supervisión en contextos profesionales en los que se trabaja con personas
Arnau Careta Planes i Neus Ballesteros Ventura (coords.)
Al directe ens acompanyaran l'Arnau Careta i en Raül Martínez
Sovint ens pregunten i ens preguntem en què consisteix la supervisió d’equips professionals. Quins són els pilars epistemològics que sostenen la conceptualització i la pragmàtica? Les reflexions que trobaràs en aquest llibre ens adrecen cap a una recerca de la qualitat en què, com i quan de la supervisió d’equips professionals. Partint de l’anàlisi dels diferents tipus de supervisió i la seva evolució, es presenta el model de supervisió desenvolupat durant més de deu anys d’experiència de Barcelona Espai de Supervisió en els àmbits social, de la salut mental i de l’educació; així com les tècniques i recursos que ho concreten.
El contingut d’aquesta obra pretén facilitar la confecció i la revisió de projectes i pràctiques de supervisió en diverses institucions i marcs professionals. Trobareu orientacions i idees clau per iniciar-vos en aquest camp professional i també per a la reflexió en profunditat sobre la pròpia intervenció.
Estima’t molt
Tania García (col·legiada 11130)
Tania García torna amb un llibre que dona eines i consells als pares i mares per ajudar als seus fills a fomentar l'autoestima.
L'autora d'Educar sense perdre els nervis i Germans ens explica en aquest llibre els coneixements i les eines necessaris per entendre els diferents aspectes que conformen l'autoestima; per aprendre a fomentar-la en els nostres fills, en les seves diferents etapes de desenvolupament; i per integrar l'autocura com una part fonamental en la seva educació. El resultat és un llibre que ens ajuda a reconèixer els enemics de l'amor propi per gestionar millor, a través d'exercicis pràctics, un dels conceptes psicològics de més transcendència en el creixement i el benestar personal dels nostres fills.
Somiant la pau
Nadia Ghulam
Aquestes pàgines van néixer després de converses entre la Nadia i la periodista Ariadna Oltra, en les quals van parlar de com han viscut aquest darrer any ella i els seus familiars, el que va haver de fer per aconseguir portar a Espanya part de la seva família i el que estan vivint a Kabul els que no han pogut marxar. La història d'uns pocs i, tanmateix, la realitat de milers de famílies afganeses i d'altres llocs del món.
La veu de la Nadia és la de tots ells. Aquella nena afganesa que es va fer passar per un noi durant deu anys per poder tenir dels drets que com a dona li negaven, viu a Barcelona des d'en fa setze. El seu objectiu vital i el d'aquestes pàgines és ajudar les dones del seu país perquè puguin seguir estudiant i per aconseguir que esdevinguin «agents per la pau» per multiplicar-se en un Afganistan que torna a estar sota poder talibà.
Quaderns d’Educació Social
Consell de redacció, presentat per Joan Gener
El Quaderns d'Educació Social és la revista anual del CEESC. Vol ser una eina de difusió i aprofundiment de temes d'interès per a l'Educació Social, amb la voluntat d’estimular el pensament crític, divergent i complex. Inclou un monogràfic, abordat des de diferents perspectives, així com articles, reportatges, experiències i entrevistes que aborden temàtiques d’interès actual i social. Se'n pot consultar la col·lecció sencera en línia.
Al desembre de 2022 va sortir publicat el darrer número, titulat "15 anys dels «Documents professionalitzadors»: Recorregut, vigència i presència (?)”. En motiu de la celebració dels 15 anys de la creació dels «Documents Professionalitzadors» es va decidir dedicar-los la part monogràfica de la revista, un espai d'obertura a la reflexió sobre l’educació social a través de la revisió d'aquests documents des de diferents òptiques, ja sigui fent un recorregut genealògic de la seva gestació, com donant veus als professionals que coordinen programes i projectes en l'àmbit de treball de l'educació social, i passant per la veu dels estudiants universitaris en relació amb la seva formació.
L'#EncapsuladES va néixer l’any 2020 arran de la crisi provocada per la Covid-19; un projecte que va connectar converses del dia a dia entre professionals de l’educació social d'arreu de Catalunya a través de l’Instagram del CEESC. En un moment on estàvem tancats a casa per la pandèmia, aquests directes van permetre la connectivitat i un apropament virtual cap a la professió.