Ja podeu consultar en digital i en obert el número 23 de la revista Quaderns d'Educació Social: "Del dret i del revés: maneres d’habitar la ciutat".
Els Documents professionalitzadors (ASEDES, 2007) defineixen l’educació social com un dret de ciutadania, tot i no ser un dret reconegut universalment. Podem parlar d’educació social sense parlar de drets culturals, de drets socials, de dret a l’habitatge de qualitat, de dret a l’educació, de dret a la lliure circulació? Tenir drets implica responsabilitats. Poder exercir els drets i fer-ho amb responsabilitat comporta tenir un context d’oportunitat i una emancipació real que no sempre es facilita. Quina relació tenim les educadores socials amb el «dret a la ciutat» i com ens interpel·len les pràctiques col·lectives que el reclamen i l’exerceixen?
Així, el monogràfic pretén articular, ampliar i desbordar la casuística d’un dret, mitjançant una sèrie d’articles que s’interroguen, a través de pràctiques i relats, al voltant del sentit polític del que significa habitar una ciutat. El dret a la ciutat és un gest quotidià realitzat per individus i sostingut col·lectivament. Per això hem volgut articular una polifonia de veus que tinguin diferents graus d’implicació real en els processos de creació de coneixements a les nostres ciutats. Un espai híbrid entre testimonis de sabers reconeguts i sabers invisibles, per tal d’obrir una mirada des de la diversitat i la interseccionalitat, per recollir la veu de les persones que participen activament amb altres mirades.
A banda i fora del monogràfic, suma diferents continguts de temàtiques diverses, com l'abordatge de la salut mental amb joves, el llenguatge no sexista i inclusiu o un article que reflexiona sobre el control, les categories socials i la interseccionalitat.
Les il·lustracions d'aquest número del Quaderns són de Clara Sáez Juste.
Podeu consultar el número en obert aquí: "Del dret i del revés: maneres d’habitar la ciutat".
En el mateix moment que publiquem el número anual en paper, es publica en línia i en obert el número anterior de la revista. D'aquesta manera teniu disponible en format digital i en obert tota la col·lecció dels Quaderns, menys el número d'enguany, el número 24: “15 anys dels «Documents professionalitzadors»: Recorregut, vigència i presència (?)”.
El Quaderns d'Educació Social vol ser una eina de difusió i aprofundiment de temes d'interès per a l'educació social. És la revista anual del CEESC, que es publica en format paper des de 2002. En una primera etapa es tractava d’una revista monogràfica, en què es van tractar temes com la mediació, la salut mental, l’ètica, la infància... El 2012 es va començar una nova etapa, en què la revista inclou, a més del monogràfic, abordat des de diferents perspectives, articles, reportatges, experiències i entrevistes que aborden temàtiques d’interès actual i social.
Recordem que us hi podeu subscriure en format paper, estigueu o no col·legiats així com adquirir números solts. Aquí hi teniu tota la informació.