La nova llei és una oportunitat per avançar en educació i l'educació, o és social o no és de segle XXI
Davant les diverses informacions sobre els debats que es mantenen sobre la tramitació del Projecte de Llei Orgànica per la qual es modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOMLOE), la presidenta del CGCEES, Lourdes Menacho, ha enviat una consulta als diputats que formen la Comissió d'Educació del Congrés per saber si s'han tingut en compte les aportacions de les educadores i els educadors socials i la seva proposta d'esmena.
El passat mes de maig, el CGCEES va presentar les seves propostes a la Comissió d'Educació de Congrés dels Diputats. La presidenta de l'entitat espera compartir com més aviat millor la resposta de la Comissió d'Educació de Congrés dels Diputats amb els 17 col·legis que conformen el Consejo.
Una societat cada vegada més complexa i diversa
Des de la Presidència del CGCEES s'insisteix en "la importància de dotar el sistema educatiu de professionals amb la formació adequada i amb les capacitats i competències necessàries per afrontar les situacions i els conflictes sorgits d'una societat cada vegada més complexa i diversa".
En aquest sentit, el Consejo posa a disposició de la Comissió d'Educació de Congrés dels Diputats, la pròpia Comissió d'Educació de l'entitat. Aquesta Comissió està formada per educadores i educadors socials de les comunitats autònomes que ja tenen incorporada la figura professional de l'Educació Social en els seus sistemes educatius.
Els resultats obtinguts en les comunitats autònomes que ja han regulat la figura de les educadores i els educadors socials en els seus sistemes educatius avalen la petició del CGCEES.