Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Aconsegueix una entrada doble per veure Eugenio.

 

Una crida per conèixer l’entramat d’educadores i educadors socials que treballen en aquest àmbit i cercar projectes interessants. 

 

Coincidint amb el Dia Internacional de l’Educació Social, i per quart any consecutiu, el CEESC, conjuntament amb les universitats catalanes, organitzem aquesta jornada per conèixer i donar veu a l’alumnat que té l’expedient acadèmic amb major qualificació, així com els Treballs de Fi de Grau d’Educació Social amb la nota més alta de Catalunya. Posem el focus al nou talent de la disciplina que sorgeix arreu de les universitats catalanes.

L’acte té caràcter festiu, familiar, amigable i distés on es convida també professionals de trajectòria i professorat que es troben al capdavant de la professió i dels estudis en Educació Social de Catalunya, amb l’objectiu de facilitar el contacte i les sinergies entre els agents de la professió i la disciplina, el seu present i futur.

L’acte es durà a terme el proper dimarts 2 d’octubre a les 17.00h, a l’Auditori de Calàbria 66 de Barcelona.

Les alumnes reconegudes pel seu TFG o el seu expedient són:

Universitat de Barcelona
Expedient: Núria Riudeubas
TFG: Georgina Dezcallar Quadreny

Universitat Ramon Llull-Pere Tarrés
Expedient: Foix Giralt
TFG: Júlia Méndez i Sandra Maña

Universitat Oberta de Catalunya
Expedient: Míriam Carrasco Sánchez
TFG: Noemí Tomé Puerta

Universitat de Lleida
Expedient: Míriam Solé Solà
TFG: Ainoha Moyanos Hernández i Veronica Parrado Fuentes

Universitat Rovira i Virgili
TFG: Cèlia Gómez

Universitat de Girona
Expedient: Elena Montoya
TFG: Judit Geli

Universitat de Vic
Expedient: Marta Tàpia Masegosa
TFG: Marta Tàpia Masegosa

Universitat Autònoma de Barcelona
Expedient: Sandra López López
TFG: Marta Pareja

Totes les alumnes reconegudes rebran un diploma i l’alta gratuïta durant un any com a col·legiades del CEESC, com a reconeixement al seu esforç.

Per acabar l’acte comptarem amb un senzill refrigeri.

Imprescindible la inscripció a l'acte en aquest enllaç, l’aforament es limitat.

 

El CEESC amplia la seva aliança amb Fiare, una entitat que s'alinea amb l'economia ètica. Perquè des del Col·legi tenim la convicció unes altres relacions amb l'economia són possibles.

 

El Kintsugi es una tècnica japonesa que té el seu origen a finals del segle XV quan el shōgun (comandant de l'exèrcit japonès) Ashikaga Yoshimasa, va enviar a reparar a la Xina dos dels seus bols preferits per fer la cerimònia del te. Els bols van tornar arreglats, però els xinesos es van limitar a assegurar-los amb unes grapes de metall, desagradables a la vista. El resultat no li va agradar gens i va recórrer a artesans del seu país que li van donar una solució atractiva i duradora: a través de l'encaix i la unió dels fragments amb un vernís d'or, la ceràmica va recuperar la seva forma original. Les cicatrius daurades i visibles van transformar la seva estètica. Així va néixer el Kintsugi, una tècnica artesanal de reparació de ceràmica que en lloc de dissimular les línies de trencament, les exhibeix, amb orgull. Les ferides del passat adquireixen una nova vida, es tornen úniques i, per tant, guanyen en bellesa. Una tècnica convertida en art.

El tractament i l’aprenentatge dels errors professionals és un dels eixos vertebradors de la setmana de l’Educació Social d’aquest any, que ens fa plantejar algunes preguntes: podem transformar les decisions errònies de la nostra feina en millors praxis per al present i el futur? Com en els objectes trencats i tractats després amb la tècnica delKintsugi, de les ferides o els moments foscos en podem treure un aprenentatge de valor? Ens inspiren, aquests errors, a ser més encertats? 

La memòria històrica, la mediació i l’ètica, necessàries en aquest món imperfecte, són els altres eixos que configuren el programa del #DiaES. Són elements que ens mostren la mutabilitat i la reflexió -necessària- en la nostra pràctica professional.

La filosofia que hi ha darrere del mètode japonès ens mostra el valor de la imperfecció, planteja que els trencaments i les posteriors reparacions, formen part de la història d'un objecte i han de mostrar-se en lloc d'ocultar-se, incorporar-se i, a més, fer-ho per embellir l'objecte, posant de manifest la seva transformació i la seva història.

Descobreix el programa del #DiaES 2018!

 

 

Aconsegueix una entrada doble per veure Over the limit.

 

En la nostra professió i en el nostre dia a dia, com en totes les professions, es cometen errors i se’ns desperten tot tipus d’emocions en relació amb els altres i/o amb l’equip, per diversos motius: impotència, ofuscació, frustració o decepció.

Saber detectar els errors és el primer pas per aprendre a partir d’ells. Reconèixer després l’errada, el contratemps o la mala praxi, reconverteix (o transforma) la nostra feina, la nostra pràctica o el nostre projecte en un aprenentatge per millorar la nostra praxis socioeducativa. L’error, la cicatriu,  esdevé una ocasió per enfrontar-nos al món, metàfora que ens mostra d'una manera plena de bellesa l’art japonés del kintsugi.

El proper dijous 4 d’octubre, en el marc de la programació que hem preparat aquest any per celebrar el Dia Internacional de l'Educació Social, tindrà lloc aquesta primera jornada formativa i especial organitzada pel grup Sèniors del CEESC.

Durant més d’un any, cada membre del grup ha descobert a la resta un error comès durant la seva vida professional. L’hem analitzat i hem descobert per què van ser considerats errors i hem vist que, en la majoria de casos i al cap d’uns anys, l’experiència ha demostrat que es podria haver actuat d’altres maneres millors i més adequades.

Els errors detectats més comuns han estat aquells que tenen a veure amb el lideratge; el com ser o no la referència de les persones amb qui tractem les educadores i els educadors socials; com ser-ho dins l’equip; les responsabilitats suposadament adquirides o la manca de delegació de tasques...

En aquesta jornada, i a partir d’un teatre-fòrum realitzat per la cooperativa d'art comunitari Art&Coop, interactuarem i debatrem in situ sobre el lideratge i sobre aquelles accions que se’n deriven per poder detectar errors i hi trobarem maneres, alternatives o solucions per a treballar i “viure millor”.

Una activitat ideal i molt recomanada per a tots aquells professionals que fa menys de cinc anys que treballeu com a educadores i educadors socials sigui quin sigui el vostre àmbit o àrea.

Aquesta es una proposta que ha estat treballada entre el grup Sèniors del CEESC i Art&Coop.

En aquesta jornada especial comptarem amb la participació d’Imma Jeremías (infància i família), Joseba Jokin (educació al carrer), Juanje Guerrero (medi obert), Marilen Herrero (infància i adolescència), Mercè Òdena (discapacitats o diversitat funcional), Pepi Borràs (infància i adolescència en risc), Montserrat Panareda (inserció laboral i integració social), Julio Martínez (economia social i inserció laboral), Francesca Ferrari (inserció sociolaboral i mediació), Francesc Xavier Brú (comunitat, drogodependències, prevenció) i Elisabet Massons (gent gran).

Més informació, programa i inscripcions.

Descobreix el programa del #DiaES 2018. El valor de la imperfecció

 

El CEESC formem part un any més del Cens d’entitats de foment de la llengua catalana, tal i com es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya del 17 de juliol

El Cens agrupa fundacions i associacions que duen a terme activitats per fomentar la llengua catalana dins del seu àmbit d'actuació. Impulsat per la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura des de l’any 2002, actualment en formem part 214 associacions (el CEESC des del mes de juliol de 2012).