Us presentem el número d'enguany de la revista Quaderns d'Educació Social.
Des del monogràfic et proposem una aturada per pensar entorn de la identitat i la seva construcció i per reflexionar sobre el paper que l’educació social té en aquesta construcció.
L’entrada al nou mil·leni, tal i com ens comenta el Joan Gener a l’editorial, ha comportat una mutació de “les concepcions i les maneres de construir la identitat, una de les grans preocupacions de les disciplines socials. En tant que duem a terme una pràctica socialitzadora, les educadores no podem mirar aquesta realitat de reüll.”
I també ens comenta que “l’educació social és una pràctica que pot ser útil a les persones si és capaç de generar alternatives als trajectes socialment previstos i obre espais on les persones puguin desplegar les seves capacitats mentre circulen pel món social i cultural que les envolta.
A banda de parlar de l’identitat, hi trobareu diferents continguts de temàtiques diverses, com l’educació social a la presó, un model per treballar el sensellarisme o l’urbanisme com a eina educativa. Consulteu tot el sumari del Q20.
Aquest any les il·lustracions del Quaderns van a càrrec de Montse Fransoy.
Les persones que hi esteu subscrites, si no l’heu rebut ja, deveu estar a punt de rebre’l. I, si no hi esteu subscrits, encara hi sou a temps.