Us presentem el número 21 de la revista Quaderns d'Educació Social: Acció, reflexió i recerca.
Des de Quaderns, i amb un enfocament centrat en les realitats diverses, apostem per fer visible la tasca intel·lectual que s’activa en el fet educatiu. Per això hem decidit dedicar-hi el monogràfic del número d'enguany, posant la lupa entorn de projectes on la reflexió esdevé el motor de l’acció.
Així, ens interroguem al voltant de qüestions diverses que potser ens poden ajudar a prendre consciència del valor del cercle reflexió, recerca, acció, reflexió..., algunes de les quals podrien ser: es pot avançar sense saber?, quines necessitats formatives emergeixen durant la seva trajectòria i com les satisfan?, com construeixen coneixement?, com desenvolupen estratègies metodològiques adequades?, com fomenten la creativitat?, com poden alimentar el desig per seguir endavant? La idea del monogràfic no és que hi trobeu les respostes, però sí elements suggeridors per poder-les respondre.
A banda i fora del monogràfic, hi trobareu diferents continguts de temàtiques diverses, com els adolescents que migren sols, els horts socials ecològics o d'eines per transformar el masclisme i l’heteronormativitat amb joves. Podeu consulteu el sumari del Q21 i veure les primeres pàgines de la revista (pdf).
Per segon any consecutiu, les il·lustracions del Quaderns van a càrrec de Montse Fransoy.
Les persones que hi esteu subscrites, els rebreu a inicis del 2020. I, si no hi esteu subscrits, encara hi sou a temps.
I en el mateix moment que publiquem el número anual, es publica on line en obert el número anterior de la revista. Així que ja podeu consultar el número 20 dels Quaderns, on, a través del monogràfic, proposem una aturada per pensar entorn de la identitat i la seva construcció i per reflexionar sobre el paper que l’educació social té en aquesta construcció.
Consulta on line els Quaderns d'Educació Social número 20. "Identitats".