Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El passat dijous 14 de novembre es va celebrar l’acte de lliurament de la 6a edició del Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster en un acte a la Biblioteca Tecla Sala de l’Hospitalet de Llobregat al qual van assistir un centenar de persones.

Els principals objectius del Premi són difondre els sabers en educació social i fomentar la investigació en aquest camp. Però sobretot contribuir a la transmissió de les experiències viscudes i estudiades pels autors dels treballs que, sens dubte, ajuden tota la professió a repensar-se constantment. Aquest certamen és un homenatge a la persona d'en Quim Grau i alhora també és una continuació del seu entusiasme per l’Educació Social i per la millora contínua de la nostra professió.

Malauradament aquest any vam haver de recordar també un altre professional de l’Educació Social, en José Luís Ariño, que ens va deixar el passat mes de maig. En José Luís, va ser un dels impulsors del Premi, com a president de GRES - Grup Recerca en Educació Social. La seva filla, Anna Ariño, i en Toni Rosa, amic i company de GRES, van adreçar unes emotives i sentides paraules.

Durant l’acte vam conèixer els membres del Jurat que, després de fer un agraïment general a les persones que havien presentat un treball en aquesta edició del Premi, ens van fer saber que a més del treball guanyador, hi havia un treball amb menció.

La menció és per al Projecte Hoquei Ciutat 2011-2019. De la intervenció individual i grupal a la comunitària, de Roger Barrachina, ja que s’ha valorat positivament el text en què explica com un projecte basat en la pràctica del hoquei, pot millorar la situació d’adolescents en situació de risc d’exclusió social a la ciutat de l’Hospitalet i es veu com una proposta molt interessant que posa en valor com l’aliança de l’educació social i la pràctica de l’esport en determinats entorns socials pot afavorir pràctiques inclusives.

El treball guanyador d’aquesta edició és Pensant els espais i els llocs en les institucions residencials per a la infància i l’adolescència tutelada, de Gemma Sambola Mañé. El treball posa en valor un aspecte cabdal en el procés de l’atenció socioeducativa, com és l’espai físic on viu i transita l’infant i l’adolescent. És un treball que pren com a referència la vida en els Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) i en fa tota una anàlisi dels seus usos i efectes per als infants i adolescents que hi viuen.

La guanyadora d’aquest premi rebrà 6.000€ i la comissió organitzadora promourà la publicació del treball.

Per finalitzar l’acte, en Senén Roy, educador social i professor universitari, va fer una ponència sobre "El dret a la ciutat i l'educació social”.

L’acte va finalitzar amb un refrigeri a càrrec de la Fundació El Llindar.

Al minut 12:25 trobareu la peça informativa de l'acte que van fer a L'informatiu de L'Hdigital.