A la setena convocatòria d’Ajuts a Iniciatives Socials i Cooperació del CEESC s'hi han presentat 7 projectes, 4 dels quals s’han ubicat en la primera tipologia de propostes que acullen les bases de la convocatòria: la de projectes de cooperació internacional que es porten a terme en països empobrits o projectes nacionals que es porten a terme amb col·lectius empobrits; i 3 s’han ubicat en la segona: la de projectes innovadors que fomenten l'ocupació dels educadors i les educadores socials.

Després que tots els membres del jurat valoressin els projectes segons els criteris marcats en la convocatòria, s’arriba a l’acord de donar el premi a 3 propostes:

Es tracta d'un projecte emmarcat dins de la segona tipologia de la convocatòria, de projectes innovadors que fomenten l'ocupació dels educadors i les educadores socials. Ha estat el projecte millor puntuat pel conjunt del jurat i se n'ha valorat el disseny, l'estructura i la descripció general. Per un costat, la proposta es treballa des de la interseccionalitat, la intercooperació i el treball en xarxa i, per l’altre, el projecte es centra i s’acota en i per un col·lectiu concret i molt desfavorit. Es completa el cercle amb la tornada d’objectius assumits que, després, potenciaran futurs projectes. Així mateix, el projecte és transferible i replicable i, basat en l'experiència, en el temps i els professional de les activitats, compta amb la contractació d’una educadora social.

  • Des de l’altra Riba (Marroc), de la Fundació Utopia, s'endú un ajut de 1.500 €.

El projecte s’emmarca dins de la primera tipologia de projectes, de cooperació internacional que es duguin a terme en països empobrits, o projectes nacionals que es duguin a terme amb col·lectius empobrits. El jurat ha conclós que es tracta d'un projecte complet, interessant i amb un fort potencial de transferència i que reconeix i multiplica la figura professional de l’educació social en la cooperació i la protecció a la infància i adolescència, qüestió central en l’àmbit social d’arreu. El jurat ha valorat que es treballa des del lloc on s'origina la problemàtica per donar oportunitats a joves més vulnerables i que es tracta d'una proposta d’intervenció preventiva i no pal·liativa. L’experiència extreta d'una prova pilot, reforça el seu coneixement i la posada en marxa del projecte i aposta, doncs, per la investigació i la prova-error sobre el terreny.

  • L'acció comunitària com a eina social per a l’apoderament entre les famílies a través de l'educadora social, de l'Associació Aprenem, s'endú un ajut de 1.400,38 €.

Es tracta d'un projecte emmarcat, també, dins de la segona tipologia de la convocatòria, de projectes innovadors que fomenten l'ocupació dels educadors i les educadores socials. El jurat el considera una iniciativa necessària on es planteja l’objectiu que la comunitat sigui agent de canvi i suport a famílies amb persones amb trastorns de l’espectre autista. I per fer-ho possible posa a l’eix principal d’aquest projecte, la figura, les competències i les responsabilitats de l'educador/a social perquè aquest tiri endavant i així sigui possible. L’educador/a social com a figura capaç d’interrelacionar la família i la comunitat d'una forma més àgil i eficaç.

Des del CEESC volem donar les gràcies a totes les entitats, organitzacions i professionals que s’hi han presentat i un reconeixement per l’esforç mostrat en el redactat i la presentació dels projectes. I felicitem a tots els i les responsables dels projectes guanyadors!

També volem agrair la feina feta per part dels membres del jurat de la convocatòria: Francesca Ferrari, Óscar Martínez, Julio Martínez, Ariadna Gomà i Laia Grabulosa.

Us recordem que aquesta convocatòria respon al compromís de destinar l’1% dels ingressos ordinaris del pressupost anual del Col·legi a iniciatives socials i de cooperació.

La resolució del Comité Avaluador o Jurat (pdf).