En el darrer Ple del Parlament del 2018 va acollir el debat monogràfic sobre la protecció de la infància.
Entre les propostes que s'hi van fer el dilluns 17 de desembre dels diferents partits polítics, hi ha un bloc dedicat a “Garantir el dret a l’educació en igualtat d’oportunitats”.
Dintre d’aquest bloc, hi trobem una proposta que ens interessa especialment, en què el Parlament de Catalunya insta el Govern de la Generalitat a “Incorporar, durant el curs 2019-2020, dins dels equips docents dels centres de primària i secundària públics i concertats de Catalunya, un educador social que realitzi les tasques d’acompanyament als infants i adolescents, vetlli pel compliment dels protocols d’abús sexual o assetjament escolar i esdevingui un/a referent clar per als serveis socials comunitaris dins de l’escola”.
Abans que res, al CEESC ens hem de felicitar perquè s’hagi proposat aquesta mesura. Des del juny de 2014 el CEESC treballa amb l’objectiu de la incorporació institucional i plena de les educadores i els educadors socials als centres educatius de caràcter públic, a través del Col·lectiu Educació Social i Escola.
Institucionalment seguirem treballant perquè aquesta proposta que ha fet el Parlament es faci efectiva.
Recordem que la figura de l’educador/a social ja està regulada dins dels centres educatius a les comunitats d’Extremadura, Andalusia i Castella-la Manxa.
I us recordem que si us interessa participar al Col·lectiu Educació Social i Escola, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a través del correu
>> Dossier del Ple de la sessió del dilluns 17 de desembre de 2018.