Al CEESC continuem treballant per consolidar l'Escola de Formació, un projecte estratègic que neix amb la voluntat d'esdevenir un espai de referència per a la professionalització de l’educació social i l’acció social.

Aquest estiu ja vam avançar que estàvem treballant en la definició i estructuració de l'Escola de Formació, amb l’objectiu d’oferir una oferta formativa continuada, de qualitat i assequible per als i les professionals de l’educació social. Volem que l’Escola de Formació sigui una eina per reforçar la identitat col·lectiva de la professió i generar espais de trobada, debat i aprenentatge continuat.

Una visió transformadora

La nostra visió és construir un model formatiu que doni resposta a les necessitats reals dels i les professionals de l’educació social, oferint itineraris formatius estructurats, formacions especialitzades i accions formatives flexibles i accessibles.

L'Escola de Formació vol convertir-se en:

  • Un referent per als professionals de l’acció social, especialment per a les educadores i educadors socials, oferint formació de qualitat i contínua. El nostre propòsit és capacitar els professionals perquè puguin afrontar els reptes del seu treball amb confiança i competència, alhora que contribuïm a la consolidació d'una pràctica professional de qualitat i ètica.
  • Un espai de connexió i intercanvi entre professionals, institucions i organitzacions que treballen en l'àmbit social.
  • Un motor d’innovació, que s’adapti als canvis socials i impulsi noves metodologies formatives.
  • Un instrument per a l’excel·lència professional, que promogui una educació social rigorosa, amb impacte i compromís ètic.

Els valors que ens guien

L'Escola de Formació del CEESC es fonamenta en uns valors que orienten el seu desenvolupament i que defineixen el seu compromís amb el col·lectiu professional:

  • Creixement sostingut i sostenible: treballem per generar noves propostes formatives de manera continuada, adaptant-nos als canvis del sector i garantint un impacte positiu tant en professionals com en organitzacions.
  • Connectivitat: fomentem les relacions d’intercanvi i col·laboració per potenciar la intel·ligència col·lectiva i afrontar els reptes de l’educació social amb una visió compartida.
  • Servei: posem al centre les necessitats formatives de les educadores i educadors socials, facilitant eines i coneixements aplicables que tinguin un impacte real en la seva tasca i en la societat.
  • Innovació i aprenentatge continu: apostem per la creativitat i l’adaptabilitat en la formació, impulsant metodologies que permetin als professionals evolucionar amb els canvis del sector.
  • Qualitat i excel·lència: garantim una formació rigorosa, actualitzada i orientada a la pràctica professional, amb l’objectiu d’oferir respostes eficaces als desafiaments de l’acció social.

El desplegament de l'Escola de Formació és un procés dinàmic i en constant evolució. Un dels nostres reptes és continuar ampliant l’oferta formativa, garantint propostes que responguin als canvis del sector i a les noves demandes socials. En aquest sentit, treballem en la construcció d’itineraris formatius, en l’impuls de noves metodologies d’aprenentatge (com la formació híbrida i asíncrona) i en l’enfortiment d’aliances amb universitats i altres agents del sector.

Consulta el Catàleg d’Hivern 2025

Amb aquests principis, ja hem posat en marxa el Catàleg d’Hivern 2025, una proposta formativa diversificada i estructurada per respondre als reptes actuals de l'educació social.

Tot i que hi ha algunes propostes que ja han quedat enrere, encara hi podeu fer una ullada. Hi trobareu tallers pràctics, cursos especialitzats i formacions d'aprofundiment.

>>Consulteu-lo aquí.

Borsa de formadors i formadores del CEESC

Si teniu coneixements en una àrea específica, bones habilitats com a docents i una proposta de formació, podeu entrar a formar part de la Borsa de formadores i formadors del CEESC.

Ompliu aquest formulari i adjunteu-hi aquest document amb la vostra proposta formativa.

Les propostes rebudes seran estudiades per la Comissió de Formació del CEESC.