El Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya i l’Observatori del Tercer Sector presentem l’informe Trajectòries de l’educació social en l’Economia Social i Solidària i el Tercer Sector Social.

Aquest informe neix de la voluntat d’identificar i conèixer les relacions que s’han teixit al llarg dels anys entre professionals de l’educació social i el Tercer Sector. Especialment, després de la crisi de la COVID-19 que planteja uns reptes addicionals en el sector i pel que fa al paper de l’educació social.

L’aprofundiment en el coneixement sobre les relacions entre professió i sector ha de permetre generar sinergies entre tots dos actors, millorar-ne les relacions i, a la vegada, posar llum sobre els processos de construcció dels perfils professionals de l’educació social i el paper del Tercer Sector Social i l’Economia Social i Solidària.

L’informe analitza els processos de construcció dels perfils professionals, les condicions laborals i d’aprenentatge en el sector. I conclou que el Tercer Sector Social i l’Economia Social i Solidària es posicionen com un entorn de referència per a les primeres experiències laborals, i és el sector que més professionals en educació social ocupa i el que els permet una major adequació per al seu desenvolupament professional, tot i el recorregut de millora que presenta.

Aquest informe no hauria estat possible sense la participació d’educadores i educadors socials i a l’esforç i la voluntat de cooperació entre L’Observatori del Tercer Sector i el CEESC.

>> Llegiu o descarregueu-vos l'informe complet