Divendres al matí anem a reunir-nos amb el Sr. Josep Bargalló i Valls, Conseller d’Educació.
Des del CEESC fa anys que demanem al Departament d’Educació reunir-nos per poder parlar del paper que pot tenir la incorporació de l’educador/a social als centres educatius.
I des de fa unes setmanes aquesta sol·licitud l’hem feta amb més insistència i urgència degut als últims esdeveniments:
- El 18 de juny, el Parlament de Catalunya va aprovar dues mocions referents a la situació d’emergència i al model educatiu a Catalunya. En totes dues es contempla “incorporar als centres educatius de primària i secundària la figura de l’educador/a social en qualitat d’agent educatiu pertanyent a l’equip docent de professionals de l’Educació Social pel curs 2020-2021”.
- El 14 de juliol el Departament d’Educació va anunciar les directives per al curs escolar 2020-2021, que inclouen la incorporació de 75 educadors/ores socials en centres d’alta complexitat.
La contractació d’aquests 75 educadors/ores socials per al curs 2020-2021 en tot el sistema educatiu català, ens sembla una proposta del tot insuficient, no dialogada i sota un paradigma (el de l'alta complexitat) allunyat del que la realitat de l'educació com un fet comunitari demana avui.
Però no negarem que, tot insuficient, és una petita passa. I és també una oportunitat per poder construir el model de la figura de l’educadora i l’educador social en el sistema educatiu amb encàrrec i funcions clares.
El dia 9 de juliol vam iniciar la campanya “L’educació social suma a l’escola”, per tal de fer pressió al Govern. Aquesta està sent per a nosaltres un èxit. Però, tot i així, no hem aconseguit resposta del Departament.
I com que no hem tingut encara cap resposta a les repetides sol·licituds per a reunir-nos amb el Conseller, aquest divendres 24 de juliol, a les 10:30h, una representació del CEESC anirà al Departament d’Educació (Via Augusta, 202. Barcelona) amb la intenció que ens rebi el Conseller Bargalló. Convidem totes les educadores i els educadors socials que vulguin, a acompanyar-nos-hi.
És un moment important en què cal treballar molt acuradament per garantir un bon desplegament inicial de les educadores i els educadors socials als centres educatius.
Esperem també poder entregar-li una carta amb els greuges rebuts i amb les oportunitats que hi ha encara per construir, que anirà acompanyada del Manifest “La figura de l’educadora i l’educador social als centres escolars” i les seves 3.531 signatures de persones i entitats.