Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Presentem l'Informe l’'Educació Social enfront i després de la COVID-19, realitzat durant el mes de maig, a partir de les dades recollides en un qüestionari obert, per saber com estava afectant la crisi sanitària de la COVID-19 als professionals de l’educació social.

Aquest any 2020 la pandèmia de la COVID-19 ens ha impulsat a centrar la nostra consulta anual al voltant de com ens ha afectat aquesta crisi sanitària, com ens hem adaptat a les diverses mesures dictades per les administracions públiques, i quines són les principals preocupacions i necessitats que se’ns presenten a curt i mig termini.

Aquesta crisi sanitària ha esdevingut, també, social i econòmica i, tot i que sabem que encara té, lamentablement, recorregut, hem volgut copsar quin ha estat el seu primer impacte. Amb això volem contribuir a definir quines mesures cal aplicar per seguir-hi fent front i, en concret, com ho hem d’encarar els professionals de l’educació social.

L’informe es fonamenta en les 627 respostes de professionals al qüestionari on line posat a disposició entre el 7 i el 24 de maig de 2020, principalment, a través dels canals i xarxes socials pròpies del Col·legi.

Hem seguit treballant durant l’estat d’alarma? Com? Hem rebut els EPI adequats? Han viscut de manera diferent la crisi els treballadors del sector públic i del privat? Quines emocions hem experimentat els professionals durant la pandèmia? En quin grau creiem que afectarà la crisi en un futur immediat? Com valorem la gestió que n’han fet les administracions públiques? I el CEESC?

Aquest dimecres, 15 de juliol, a les 12.00 h us el presentarem en directe acompanyats de la Cristina Jaumandreu, la Sílvia Lobera i el Quico Manyós.

Aquí, al CEESCTV, el canal de YouTube del CEESC.

 

Cristina Jaumandreu, educadora social des del 2008 i formada en prevenció, detecció i intervenció en situacions de violència familiar, així com en teràpia familiar i pràctiques restauratives. S'ha centrat majoritàriament en el camp de la infància i l'adolescència. Actualment forma part de l'equip de suport i acompanyament emocional del pla de barris de Barcelona a l'institut escola Trinitat Nova.

 

Silvia Lobera, educadora social i terapeuta Gestalt. Amb experiència d’intervenció en salut mental comunitària, serveis diürns d'atenció per a persones joves extutelades i en serveis socials especialitzats per a persones amb discapacitat. Cocreadora d'Àrtica (espai d'acompanyament, supervisió i formació a professionals de l'educació social des de la Teràpia Gestalt).

 

Quico Manyós, educador social i llicenciat en Filologia Catalana. Ha treballat en serveis d’atenció a la dependència i està vinculat al món universitari com a docent i director de postgraus i màsters. Ha estat consultor d’EAI Consultoria i director-gerent de Zotikos. Actualment és el director de Dignetik, consultoria que treballa l’autonomia personal, la dignitat de la persona i la reflexió ètica.

 

#InformeES_Covid


D’un temps ençà, des del CEESC impulsem informes relatius a la professió, tant de tipus genèric com monogràfics o sectorials. Aquestes iniciatives persegueixen el múltiple objectiu de conèixer la realitat del sector més enllà de les percepcions subjectives, de donar suport a les estratègies professionals per atendre les persones, així com de reconèixer-nos i visibilitzar-nos com a professió profundament arrelada en la nostra societat i oberta a les cooperacions amb múltiples agents.

En aquest enllaç podeu accedir als informes ja realitzats.