Una fàbrica d'idees o laboratori d'idees, conegut en anglès com a think tank, és un col·lectiu o un organisme que ofereix consells i idees sobre diferents assumptes. En el nostre cas, d’assumptes i qüestions relacionades amb el Col·legi.
El Think Tank Jove del CEESC neix amb la idea de generar una proposta oberta a la participació de les persones membres del Col·legi més joves amb un objectiu doble: d’una banda, actualitzar continguts, serveis, activitats o accions del CEESC i, de l’altra, i sobretot, rejovenir la participació i la implicació en el si de l’organització quan els col·legiats i les col·legiades més joves ja sumen més d’un 20% de la base social.
Fa dues setmanes realitzàvem una crida a totes aquestes educadores i educadors socials de menys de 35 anys per a participar en una reunió virtual el passat dimarts 5 de maig. Van respondre que hi volien participar sis educadores: Laura Fraile, Míriam Solé, Fátima Cevallos, Begoña Lara, Yousra Touri i Cristina Jaumandreu que, juntament amb Pep Guasch, membre de l’equip CEESC i responsable de participació, van tenir un debat llarg amb propostes sobre diversos aspectes del CEESC.
Alguns punts a destacar d’aquesta primera reunió del Think Tank Jove del Col·legi són les que apunten a la primera relació amb el CEESC, on es detecta que hi manca un acompanyament inicial per nous col·legiats i col·legiades. Que durant els primers anys de col·legiació, es motivi per seguir a l’organització i a participar-hi. Sobre la lluita per la dignificació de la professió es creu que s’ha de ser més contundent dins del sector que es troba dins sistema de protecció a la infància i adolescència. Sobre les activitats i serveis del CEESC, es va apuntar que caldria reformular horaris per possibilitar al màxim la participació i assistència i poder conciliar-los amb els horaris laborals i familiars, i que les activitats haurien d'arribar millor a tot el territori.
D’altra banda, hi ha autocrítica cap al mateix col·lectiu, ja que es creu que som un sector que no es mou per la professió o que participa poc en general. Pot ser això és degut també a la mateixa feina i l'estrès emocional i les condicions laborals i professionals a què són sotmesos els educadors i les educadores socials.
I per acabar, s’anota també en què cal pensar en accions per empoderar educadores i educadors socials a escriure: articles d’opinió, de reflexió, metodologies… comptar més amb la premsa local i potenciar l’Educació Social als municipis, com una figura professional clau per a veïnes i veïns, per a la ciutadania.
Des d’aquí donem les gràcies a les sis col·legiades que van participar en aquesta primera reunió del Think Tank Jove. Prenem nota de tota la reunió i animem d’altres col·legiades i col·legiats a participar al ja inaugurat Think Tank Jove del CEESC. Pareu atenció a la propera crida!
Si teniu més interès en aquesta proposta, escriviu a