Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

Núm. 4. La dimensió europea de l'educador social. Reptes de present, oportunitats de futur
Data de publicació: Juny 2004

La futura reordenació europea de l’ensenyament superior i la promulgació de la Directiva relativa a les qualificacions professionals per part de la Unió Europea afectaran molt profundament el nostre col·lectiu professional.

Aquest número de Quaderns d’Educació Social, dedicat a la dimensió europea de la professió, intenta descriure la situació puntual en què es troba la professió actualment.

La complexitat de la professió queda reflectida mitjançant les diferents denominacions que s’apliquen i les diferents trajectòries formatives, responen a diferents realitats socials i culturals.

No podem deixar de fer referència a l’Associació Internacional d’Educadors Socials (AIEJI). L’existència d’una associació supranacional respon a una necessitat estructural per al desenvolupament de qualsevol professió.

SUMARI

  • Presentació. Jordi Usurriaga
  • L’Associació Internacional d’Educadors Socials. Antoni Julià
  • Simposi Europeu d’Associacions Professionals d’Educadors Socials. Antoni Julià, Jordi Usurriaga i David Ventura
  • Convergència europea de qualificacions professionals. Rafel López i David Ventura
  • ENQASP: Xarxa Europea per a la Garantia de la Qualitat de les Professions Socials. Christine Labonté-Roset
  • La dimensió europea de l’educador professional. Paola Scarpa i Marco Corrente
  • Educació social i pràctica socioeducativa als països nòrdics. Fòrum Nòrdic d’Educadors Socials