Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Núm. 4. La dimensió europea de l'educador social. Reptes de present, oportunitats de futur
Data de publicació: Juny 2004

La futura reordenació europea de l’ensenyament superior i la promulgació de la Directiva relativa a les qualificacions professionals per part de la Unió Europea afectaran molt profundament el nostre col·lectiu professional.

Aquest número de Quaderns d’Educació Social, dedicat a la dimensió europea de la professió, intenta descriure la situació puntual en què es troba la professió actualment.

La complexitat de la professió queda reflectida mitjançant les diferents denominacions que s’apliquen i les diferents trajectòries formatives, responen a diferents realitats socials i culturals.

No podem deixar de fer referència a l’Associació Internacional d’Educadors Socials (AIEJI). L’existència d’una associació supranacional respon a una necessitat estructural per al desenvolupament de qualsevol professió.

SUMARI

  • Presentació. Jordi Usurriaga
  • L’Associació Internacional d’Educadors Socials. Antoni Julià
  • Simposi Europeu d’Associacions Professionals d’Educadors Socials. Antoni Julià, Jordi Usurriaga i David Ventura
  • Convergència europea de qualificacions professionals. Rafel López i David Ventura
  • ENQASP: Xarxa Europea per a la Garantia de la Qualitat de les Professions Socials. Christine Labonté-Roset
  • La dimensió europea de l’educador professional. Paola Scarpa i Marco Corrente
  • Educació social i pràctica socioeducativa als països nòrdics. Fòrum Nòrdic d’Educadors Socials