Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

Núm. 13. L'Educació Social i les Formacions. Una garantia per a pràctiques de qualitat
Data de publicació: Juliol 2010

En aquest tretzè número de Quaderns fem un recorregut que es decanta per experiències i per professionals que donen valor tant a la pràctica de reflexionar sobre l’escena professional, com a la pràctica de teoritzar-hi, per tal de compartir les experiències i el coneixement.

Apostem per la formació, com a eina i procés, per a l’apropiació i l'ús de les competències necessàries per implementar les nostres funcions professionals. Aquestes funcions les podem compartir, però hi hem d’observar la multiplicitat de pràctiques, institucions, orientacions teòriques i canvis d’època, així com la singularitat de les persones amb què treballem; és per això que parlem de formacions en plural.

Esperem que la lectura dels articles permeti generar preguntes i converses en relació amb el paper i l’estat de la formació en l’educació social. Aquest monogràfic pretén, doncs, ser un retall d’una realitat múltiple i canviant.

SUMARI

  • Presentació. José Miguel Leo Barragán
  • Educació Social: quina formació per a quin professional? José García Molina i Juan Sáez Carreras
  • La supervisió: una eina per a la reflexió educativa. Segundo Moyano
  • Formació i saber. Toni Garin
  • El què, el com i el per què de la formació continuada de l’educador social. Enric Lletjós i Pilar Morros
  • La formació inicial dels educadors socials en el context de l'EEES. Reflexions i reptes. Maria Pallisera i Judit Fullana
  • Els llocs de supervisió. Consideracions sobre la supervisió en equips educatius. Enric Bolea
  • La ignorància i la il·lusió, els millors aliats per a la formació. Soledad Hernández i Joan Muntané
  • Aprendre treballant, aprendre dels companys. Susana Gracia, Juan Antoni Martínez, Montserrat Sánchez, Joan Huguet, Xavier Botanch, Elisabet Boó i Antonio Fernández
  • Reflexions al voltant del lloc que ocupa la teoria en educació social, avui. Violeta Núñez
  • La formació dels educadors socials com a espai d’oportunitats. Encarna Medel
  • Formació i pràctiques significatives. Aleix Caussa