Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

Arriben les IX Jornades d'Infància i Educació Social.

 

Vols dinamitzar els espais de reflexió i construcció en el desenvolupament de la professió del Congrés de Sevilla?

 

Els Ajuntaments mantindran les competències en serveis socials.

 

Podeu consultar el programa del VII Congrés Estatal d’Educació Social

 

Des del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya volem expressar la nostra valoració així com la nostra preocupació envers el “Protocol pel maneig del trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH) en el Sistema Sanitari Català”.
 
El document que s’ha presentat només fa èmfasi en els tractament farmacològics i en les tècniques cognitivoconductuals. Sense negar el lloc que aquestes dues alternatives poden tenir, considerem que és justificat i necessari alertar del risc de la sobremedicació i incorporar altres models de tractament psicològics, socials i educatius.

En aquest sentit, considerem important el respecte a la llibertat del professional i de les famílies, fins allà on sigui possible, en l’elecció del tractament més adequat en cada cas. Plantejaments de caràcter únic o uniforme, considerem que no donen una resposta adequada a la complexitat del fenomen, i limiten opcions o modalitats terapèutiques que han demostrat ser beneficioses.
 
També considerem que el document presenta una important mancança amb relació a la prevenció, que possiblement estigui relacionada amb l'etiologia que el document postula pel TDAH. En el document sembla que es consideri gairebé única l'etiologia orgànica. En canvi, una etiologia de caràcter més multifactorial, on es reconeguin els aspectes emocionals/relacionals, relacionats amb les primeres relacions de l’infant, i que està plenament investigada, semblaria que no és tinguda en consideració. Tenir en compte i aprofundir en aquesta perspectiva permetria treballar en la prevenció i la detecció precoç.
 
En conclusió, proposem una revisió del document en la línia que aquí s'esbossa i per a la qual, si s’estima oportú, ens posem a disposició per treballar en la construcció del consens necessari.

Podeu descarregar-vos el posicionament en pdf aquest enllaç.

 

Concurs #InstaCEESC. Educa que fa fort

 

Entrades gratuïtes per a persones col·legiades.

 

Oferim 5 beques per al VII Congrés Estatal d’Educació Social