Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

Fruit de la voluntat de la Junta de Govern del CEESC d’actualitzar la lectura de la realitat de la professió a Catalunya.

L’any 2016 ha fet 25 anys de la creació de la Diplomatura d’Educació Social i també els 20 anys de la creació del CEESC. Per això s'ha cregut un bon moment per parar i reflexionar sobre com ha evolucionat la nostra professió en aquests anys i veure on es troba actualment.

Per aquesta raó es va elaborar l'’Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya, l’#InformeES, fruit de la voluntat de la Junta de Govern del CEESC d’actualitzar la lectura de la realitat de la professió a Catalunya.

Per fer l’informe es va demanar col·laboració a les universitats que ofereixen els estudis d’educació social, a diferents entitats i també als professionals de l’educació social que, a través d’un qüestionari, ens van donar a conèixer la seva situació professional. 

Del conjunt de dades apuntades a l’#Informe, presentem un decàleg de 12 punts de qüestions que ens semblen de transcendència per al moment actual de l’educació social, les tendències imminents i realitats importants a tenir presents de cara al futur immediat:

  1. Feminitació de la professió: El 74,9% som dones.
  2. Professionals joves: El 19,6% vam néixer entre el 1980 i el 1984.
  3. Apostem per la formació continuada: El 70,3% seguim fent formació permanent no homologada.
  4. No sempre s’exigeix la titulació per accedir a un lloc de treball.
  5. Reorientació professional. No sempre acabem la nostra vida professional exercint l’Educació Social.
  6. Dispersió d’àmbits d’intervenció i diferències en la seva distribució entre homes i dones.
  7. Percepcions salarials baixes.
  8. Dispersió de convenis als quals estem adscrits.
  9. No disposem d’una clara diferenciació ni visibilització en un mapa molt divers del mercat contractual.
  10. Percepció de precarietat en la professió.
  11. Novetats normatives i legals que poden tenir gran impacte en la professió (RSAL, transparència...).
  12. Necessitat de fer pedagogia a través dels mitjans de comunicació de la realitat de la professió.

Descarregueu-vos l’#InformeES (pdf).

Tot seguit podreu veure els punts més destacats d’aquest treball. VEURE VÍDEO