Quina és la realitat de la professió a Catalunya?
L’any 2014, amb la mirada posada en els 25 anys de la creació de la Diplomatura d’Educació Social i els 20 anys de la creació del CEESC, vam creure que era un bon moment per parar i reflexionar sobre com ha evolucionat la nostra professió en aquests anys i veure on es trobava.
Per aquesta raó vam voler elaborar l'’Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya, fruit de la voluntat de la Junta de Govern del CEESC d’actualitzar la lectura de la realitat de la professió a Catalunya. Per elaborar l'Informe 2014 es va demanar col·laboració a les universitats que ofereixen els estudis d’educació social, a diferents entitats i també als professionals de l’educació social que, a través d’un qüestionari, ens van donar a conèixer la seva situació professional.
Transcorreguts 3 anys des de l’Informe anterior, ens va semblar una distància suficient i correcta per actualitzar l’estat i l’evolució de la professió. S'hi mantenen tècniques qualitatives que complementen les dades i els doten de sentit. En aquesta ocasió, consisteixen en una descripció de les actualitzacions normatives que afecten la professió, o les lectures i previsions de futur que fan les alumnes que han obtingut les millors valoracions dels seus expedients acadèmics o dels seus treballs de final de grau de totes les universitats catalanes.
L'#InformeES 2020 és la foto de l’evolució de l’estat de l’Educació Social entre l’any 2014 i el 2020 a Catalunya. La base d’aquest informe és una enquesta oberta, a la qual van respondre 1.254 educadores i educadors socials.
- Notícia Informe 2020
- Consulteu l'informe complet (Power BI)
- Descarregueu-vos el resum de l’#InformeES 2020 (pdf)
- Vídeo amb els principals resultats de la 3a edició de l’Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya 2020
Per a l'#InformeES 2023 hem comptat amb la participació de 1.121 educadors i educadores socials, amb un 79,39% de dones.